Gå til innhold

Selge Pc / Pris ?

Anbefalte innlegg

Hei har tenkt og selge pc`en min og lurte på hvor mye jeg kan få for den

innholdet er /

Aluminiumskasse CaseTek 1019 Aluminium

480 watt Tagan power

Nexus Vifte controller

Nec 3500 Dvd-brenner

Skjermkort Asus Radeon x800xt med artic coling

Ram Twinmos 3200 / 2x512 med Vantec SDR/DDR Memory Heatspreader Kobber

Lydkort Soundblaster Creative SB Audigy 2

Harddisk / Pata 3x200 WD / Sata 250 WD + 300 Segate

Hovedkort Abit As8 Rev 1.0

Cpu P4 3.2 Ghz Cache 1 Mb

Og masse Fancy neon lys og vifter som lyser... noe jeg ikke trenger nå som jeg er 20 år

var kult for 3 år siden :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Den er nok sikkert litt mer verdt, eller?

Den har jo 5 disker til ca. 800-900,- / stk ny pris. Eller kann jeg ikke telle.....

CPU nypris underkant av 2000,-

Hovedkort nypris 800?

Skjermkort verdi nå 1500-2000?

Minne nå 500,-

Kabinett, dvd brenner psu osv. nå 1000,- ?

Så nypris er nok "mye mer" enn 8-9' trur jeg. Kanskje 11' - 14'. Eller?

Kanske verdi nå 7000- 8000,- syns jeg i hvert fall

Men så kommer det jo også an på i hvilken tilstand delene er og alder på disse.

Mvh Niklas

Lenke til kommentar

Det er hans aller første innlegg i dette forumet. Jeg vil ikke skremme han ut raskere enn han fant veien hit fordi jeg vil at han skal endre tittelen på tråden. Han har i følge profilen heller ikke vært innlogget siden et halvt døgn før jeg oppfordret om å endre tittelen. Med andre ord: Jeg synes det er for strengt å stenge tråden nå hvis det var det du hintet til.

Lenke til kommentar
Det er hans aller første innlegg i dette forumet. Jeg vil ikke skremme han ut raskere enn han fant veien hit fordi jeg vil at han skal endre tittelen på tråden. Han har i følge profilen heller ikke vært innlogget siden et halvt døgn før jeg oppfordret om å endre tittelen. Med andre ord: Jeg synes det er for strengt å stenge tråden nå hvis det var det du hintet til.

5188689[/snapback]

Flott Simen1, litt takhøyde bør vi ha for nye folk her i huset.... :)

Lenke til kommentar
Den er nok sikkert litt mer verdt, eller?

Den har jo 5 disker til ca. 800-900,- / stk ny pris. Eller kann jeg ikke telle.....

CPU nypris underkant av 2000,-

Hovedkort nypris 800?

Skjermkort verdi nå 1500-2000?

Minne nå 500,-

Kabinett, dvd brenner psu osv.  nå 1000,- ?

Så nypris er nok "mye mer" enn 8-9' trur jeg. Kanskje 11' - 14'. Eller?

Kanske verdi nå 7000- 8000,- syns jeg i hvert fall

Men så kommer det jo også an på i hvilken tilstand delene er og alder på disse.

Mvh Niklas

5188394[/snapback]

samtidig må man tenke litt på hva man får for den prisen nå...(8-9k)

+ at den har vel kun agp som også trekker ned litt vel.. men så mye diskplass er jo et pluss. personlig ville jeg nok ikke gitt mer enn 6000 tror jeg.

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg og resten av moderatorteamet prøver å følge med på antall innlegg før vi modererer. Vi ønsker jo å få inn flere medlemmer og kan vi ikke være surpomper fordi de ikke kjenner forumet ut og in fra første dag. Han fant frem til riktig kateogori og det er ikke verst bare det :)

Men tilbake til temaet:

Angående harddiskene så er de til sammen 1150 GB. Eller i underkant av 5 stk 250GB, som nå koster fra 725kr per stk. Til sammen 3650 kr.

Hovedkort med tilsvarende egenskaper koster ca 500kr

Ram'en koster ca 750kr

DVD-brenneren ca 350kr

Kabinett og PSU vet jeg ikke men bruker 500kr i regnestykket.

Lydkort: 500kr

Skjermkort med tilsvarende ytelse: ca 2000kr

CPU: ca 1700

Viftekontroller: Tja.. 300kr?

Totalt: 10.250 kr. Oki, Jeg underestimerte litt i sted. Men på bruktmarkedet så er det noen av disse komponentene som ikke er fullt like populære som andre. Jeg vil gjette at man kan få 70% av prisen for tilsvarende ny vare på de populære komponentene men bare 50% av prisen for tilsvarende ny vare på de upopulære varene. Herunder mener jeg at CPU'en, hovedkortet, viftekontrolleren, og skjermkortet teller som upopulære varer. En kjapp kalkulasjon gir meg ca 6.000 kr i bruktverdi. Jeg tror det kan bli vanskelig å selge den så veldig mye dyrere enn det. 7.000 bør gå greit om man har litt flaks, men 8-9.000 tror jeg er utenfor rekkevidde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...