Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilmodding! Kom med tips!

allyse

Anbefalte innlegg

Først: Ikke le :razz:

Jeg fikk en Mazda 626 -88 2L (110hk) u.kat.

Bilen funker fett den, men det er ikke akkuratt noen ungdommsbil da. (er 18).

Må prøve å få noe på den som gjør den litt mer ungdommerlig - og det er her jeg trenger deres hjelp.

Hva bør jeg hive på den, og hva bør jeg IHVERTFALL IKKE ha på den...

P.S Tenker ikke på et annlegg til 47.000 som okkupperer 98% av bagasjerommet og hele baksetet med subwoofer. :razz: Tenker mer på utvendig/lett innvendig...

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flammelakk, senking, brede felger som er 19 tommer store og 15 tommer brede, sidepipes, frontspoiler, sideskjørt, svææær spoiler bak, 4 toms anlegg, turbo steg 4(dragturbo), melodihorn , lysstoffrør under, soting av allt glass inkl blinklys og speil, skvettlapper, plysj innvendig, hodeskallegirspake, gigantisk turteller, taksenking, og fjortiser i baksetet. send et bilde når du er ferdig, venter spent.

Lenke til kommentar

felger er en sikker vinner da.. her varierer prisene voldsomt etter hva du er villig på å bruke, men du finner nok som passer din lommebok. Vi snakker da lavprofil alu-felg som vil gi bilen ditt et bedre 'look' :wink:

Mange mener felgene utgjør 1/3 av inntrykket på en bil.

17" er nok et must skal det bli bra. Skal du kjøpe brukt må du være forsiktig. Sjekk kvaliteten på dekkene (spor-dybde samt feil-slitasje). Få gjerne felgene sjekket før du betaler fyren (gjerne spør om du får prøve dem først) Du merker fort om de er skadet ved at kjenner merkbar risting i rattet eller andre rystelser (kjennes ut som om d er en stor stein limt fast i dekket)

Husk å balansere dekkene..dette får du gjort hos de fleste dekkforhandlere for en billig penge. 200-300 kr. balansering er for å unngå rystelser og feilslitasje.

Ellers så kan du senke bilen. Raskt å enkelt ved å finne fram fars vinkelsliper og kutte fjærene et par tre runder. Ikke forvent å kunne vise bilen på biltilsynet med kappa fjærer, de vil helst se orginale senkesett. Er det mulig, få biltilsynet til å stemple i vognkortet om at fjærene/senkesettet er godkjent. Da kan du spare deg mye bryderi senere hvis politiet stopper deg og begynner å spørre om fjærene..

Dette er vel det mest basic'e.. Andre ting du kan gjøre er å montere solfilm på bakrutene/sideruter bak (ikke siderutene fram, da klikker polisen)

Spoilere, både bak og fram.. billig og greit.. men det kommer vel litt i etterkant..

Decals i øverkant av framruten er også tøft, gjerne også/eller i bakruten. De aller fleste lokale reklame-firma kan hjelpe deg med å lage de alle fleste logoer/tekster/bilder osv osv..

interiør; foruten anlegg så kan du jo montere hvit innmat i speedometeret osv. Enkleste er å kjøpe ferdige sett, men man kan også lage dem selv. Jeg laget et til en kamerat ved å scanne de orginale inn på pc, gjøre om dem til hvit + div extra og skrive de ut i samme størrelse. Funka greit det..

mere du lurer på? spør i vei

hilsen din lokale råner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...