Mr.SS Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hei. Har et MSI k8n neo2 platinum. Har lenge hatt et par PQI pc3200 2-2-2-5 brikker (2x512). Bestemte meg for å kjøpe et par nye, og da falt valget på Corsair TWINX 2-2-2-5. Problemet er at jeg har satt timingsene til 2-2-2-5 i bios, men når jeg kommer i windows og sjekker med everst og cpu-z er det bare corsair brikkene som kjører på nevnte timings. PQI ene kjører 2,5-4-4-8 av en eller annen grunn. I tillegg står det at de kjører to 200mhz med 2,5-4-4-8 og 3-4-4-8. Hva skal jeg gjøre for at PQI rammen skal kjøre på like timings som mine Corsair? ps: håper dere skjønner hva jeg mener, skrev dette i de senere nattetimer trøtt... Lenke til kommentar
meeg Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Er ikke mulig å kjøre minnet på forskjellig timing. Det du setter i bios vil gjelde alle brikkene i den maskinen. Tror heller du ser på feil sted i cpu-z/Everest. I cpu-z sjekk under "memory" og ikke "SPD". Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Kan poste screenshot senere i dag, men på memory så star det 2-2-2-5 - men når jeg går inn på spd ja så viser corsair og pqi forskjellig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå