eab Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Nå har jeg fått bekreftet at ca 18000kronasjer er på vei fra gjensidige til min bankkonto Nå har jeg tre muligheter 1. Rette bulken og bruke resten av pengene på noe morsomt (kanskje alternativ 2?) 2. Turbokonvertere 3. Selge bilen og kjøpe noe annet (tenker fortsatt litt på 740turbo) Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Du må jo ikke bytte ut Forden, få deg heller et sett fra Turbo Technics, så blir det bra fart på kjerra, ev. så er jo en 24v. heller ikke å forakte Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Du må ikke selge drosjemagneten din! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Å selge bilen må du iallefall ikke tenke på engang! Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Det sier alle sammen (bilen er så fin/bra og whatever), men når de får tilbud om å kjøpe den så er det plutselig ingen som vil ha den Fikk vaska luftfilterne her om dagen. Samt bytta olje+filter, etterfyllt litt olje i servoen og girkassa. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 NO! Hva skal du ha deg nå da? 22 000, eller beholde bilen, jeg vet hva jeg ville gjort i alle fall Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 22000 er bare en prisantydning. Åpen for bud også, hvis noen har lyst på blå ford Blir 740 turbo intercooler så fort forden forsvinner. Har egentlig ikke lyst til å selge, men har lyst på turbobil. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Er sikker på at du egentlig bare har lyst på en traktor slik at du kan ta igjen på drosjene 740 er vel ikke alt for ille, men å turboconvertere den bilen du har nå er jo mye bedre Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Nja, skeptisk. Med ft/fk motor er det mulig å dra ut 280-300hk med relativt enkle inngrep, så lenge motoren er i grei stand. Sammen med m90 kasse (også fra 940) og truetrack bør det bli morsomt og billigere enn ved samme effektuttak i en scorpio. Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Eu-kontroll! Én 1'er feil og --wait for it-- ÅTTE 2'er feil Høres brutalt ut, men det er ikke verre enn at følgende ble avmerka: Parkbrems - lang vandringbremser henger på - høyre foran slakke rattakselforing slakke i tannstang fjernlys - sprukket glass retningslys defekt - midten - venstre stor foring travers bak - venstre bak utlufting går i friluft oljelekkasje fra motor (motor vaskes for nermere kontroll) forevisning for trafikkstasjon (det er mont senkesett) Blinklyset var en løs kontakt fra da drosjen rygga på bilen, sløvt av meg å ikke legge merke til det. Rattakselforing og begge de store foringene til traversen er kjøpt inn og blir bytta i ettermiddag. Motoren dynkes i avfetting og spyles fra undersida (drypper ikke, men ser jo ikke ut etter snart 20år). Note to self: husk og vask underdelen av motoren, ikke bare ovenfra. Brekkwire strammes, gliderne i caliperen smøres opp og lykteglassene byttes (har liggende). Veivhusventilasjonen jukses til ved å få tak i et t-stykke som settes mellom luftfilter og slange. Tannstanga er vel det dyreste/verste. Skal være mulig å shimse opp, hvis det ikke funker så må jeg lete tak i en brukt i bedre stand. Firehjulskontroll skulle egentlig tas samtidig som eu-kontrollen, men siden for- og bakstilling ikke var helt i vater blir det en annen gang. Fortsatt noen mnd til bilen skal være godkjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg