eab Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Ikke så mye oppdateringer å komme med, dessverre. Har fått kjøpt dempere nå, men den ene bakdemperen er sannsynligvis defekt da det ikke går å justere den. Fjærene og demperne (foran iallefall) havner på bilen i helga, så da må jeg vel ta litt bilder av arbeidet Polyforinger kommer i løpet av sommeren, og så må jeg få prøvd å sveise til et fjærbeinstag foran. Stramme opp den gamle vannsenga litt. Til neste år blir det forhåpentligvis bremser og motor. Og året etter der blir det litt karroseriarbeid. Hvis bilen lever enda. Ellers har det ikke vært no problemer med bilen, har skiftet bremseklosser foran og det har vel vært det eneste. Vi får se hvordan det går på eukontrollen til høsten. Burde kanskje bytte bremsevæske snart.. *edit: Byttet olje på bilen i kveld, og så samtidig over div småting under. Jaggu hadde ikke 2 av boltene som holder stikkakslene til diffen begynt å skru seg ut! Samtidig ble oljenivå på girkasse/diff sjekket. Oljen i diffen var ny for ca et og et halvt år siden, men ser ikke no særlig pen ut, men hey, bremsen virker enda. Braketten som holder bensinpumpe og filter begynner også å bli litt shabby, klemma som holder filteret hadde løsna, så det hang der bare av gammel vane. Samtidig oppdaga jeg at caliperen på høyre forhjul gikk litt tregere enn den burde, så det ble også rettet på. Egentlig må jeg av med venstre eksosmanifold, da den ene pinbolten har knukket. Det står igjen en bit, men det er akkurat ikke nok til å få tredd mutteren på. Det er riktignok tett, så pinbolten har ligget i hanskerommet i ca et års tid nå Endret 24. april 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Pen bil;) Skikkelig bra vedlikeholdt.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Hoy! Nesten glemt av denne tråden jeg. Vel, demperen har enda ikke kommet (ting tar tydeligvis tid). Ellers har det blitt gjort lite med bilen, bortsett fra å bruke den. Torshov hadde tilbud på slitedeler her om da'n, og luftfilter går tydeligvis som en slitedel. Så jeg endte opp med to stk greenfilter. (mye ledningsvas rundt batteriet, skitten motor og provisorisk festing av filterene. Skal bøye til ei plate og sette på, slik at det blir mer kaldluft til motoren) I helga ble diffen sveisa, eller det vil si, den originale diffbremsen ble plukket av og en diff jeg hadde til overs ble sveisa sammen og montert. Ikke så ille å kjøre med, og kjempemoro å herje med Vedlikeholdt og vedlikeholdt fru blom, det er en del rust i ene hjulbuen bak (thank god for kromlister) og mye annet småplukk som ikke er som det skal. I det siste har jeg også fått mer og mer lyst på 740 turbo.. Meeeen selge scorpioen? Nei, vi får se Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Ja burde få laga ei plate som går fra panseret og ned i innerskjermen og isolerer lufta.. lage et par hull i innerskjermen eller frontfanger så de får luft så blir det bra Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Aaaah, nyydelig scorpio Misunner deg så jævli.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Nå er bilen 30mm lavere og har justerbare konidempere. Returen er iallefall justerbar. Med blå fjærer og gule dempere skulle man nesten tro at understellet var svensk. Får vel shine opp bilen og ta noen bilder en dag, så man kan sammenligne før og etter. Må også ha firehjulskontroll, justere lys og får senkingen skrevet inn i vognkortet etterhvert. Endret 21. juni 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Billinsky Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei. Jeg har jaktet på senkesett som er TUV godkjent en liten stund nå. Men jeg finner ingen som er godkjent til 2.8 som jeg har, bare 2.0. Er dine TUV godkjente. Legger ved noen bilder av bilen, jeg må få senket den snart. Den er alt for høy etter min mening, og skader ikke å få den litt stivere også. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Fin bil du har der. Må innrømme at jeg har lyst på mer RS-biter på min også Senkesett fra H&R har tüv godkjenning og finnes både til 4 og 6 sylindrede biler. Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke husker hvor jeg kjøpte mitt, men det koster vel nesten 2000kr. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Dette er kansje veldig off topic, men jeg låner tråden din litt.. Billinsky, hvor fikk du tak i de greiene over lyktene? RS utstyr det og? dyrt? Kan slenge ved bilen jeg kjøpte på fredag mens jeg er i gang 1988Mod 2.9L motor Ombygd til manuell Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Se der ja, enda flere scorpioer Complexity: hvis du har mulighet til det vil jeg gjerne vite hva det står på innsprøytningshjernen din, som ligger under/bak hanskerommet (ABS hjernen ligger mot midten og innspr.hjernen ligger mot døra). Har du girkasse med revers under 5.gir eller opp til venstre for 1.gir? Og har motoren din to grå lmm'er eller er det slik som jeg har, med katalysator og mapsensor som henger på torpedoveggen? Bilen min fikk seg 3" enderør i helga, bokstavelig talt rør. Fjerna bakerste potta og sveisa inn et rett rør istedet. Litt lyd ble det jo, men det ble ikke så ille. dæven, høres jo nesten ut som en 8'er var første som ble sagt av kameraten min da motoren ble startet igjen. Nå må jeg bare få bytta ut den tomme katalysatoren med et rør, resonansen som blir i den går meg på nervene. Vurderer også å sote alle rutene ganske lyst. Men gruer meg litt til å legge film på bakruta og de små siderutene helt bak, de er ganske så bua og det blir vel ikke lett å få det fint Humm.. bilen blir jo mer og mer oppråna Endret 1. juli 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Billinsky Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Complexity..... De greiene jeg har på lyktene er noe jeg har laget selv, tror ikke du får kjøpt det noe sted.... Går ut ifra at du ikke mener den grønne filmen, det er noe dritt foresten. Politiet hater det, og det gjør jeg også etter at jeg sto hele dagen og prøvde å få det av igjen. Fin bil du har skaffet deg foresten... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Har montert sierra sedan cosworth spoiler på min scorpio.. syns den passa bra Bildet Endret 6. juli 2007 av ClawHammer Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Jepp, da er forden bulka! Sånn går det når man står helt i ro og blir påkjørt av en drosjekusk som tydeligvis ikke kan å vri på hodet når han RYGGER... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Huff... dette beviser vel bare 1 ting, selv etter en million km på veien så betyr det ikke nødvendigvis at en er en god sjåfør. Nå er det han som har driti på draget, men forsikringsaker noe crap som tar tid. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Bra at taxi karen tar ansvar da =) Ser ut som en grei kar Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Vet nå ikke helt jeg. Han hadde det ganske travelt og klarte ikke å fylle ut spesielt mye av skademeldingsskjemaet før han heiv seg i bilen og dro... Dette er forøvrig drosjesjåfør nr. fire som absolutt må "være borti" bilen min. Ingen av gangene har det vært min skyld Endret 15. juli 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Han er faktisk forpliktet til å fylle ut skademeldingen, nytter ikke om han har det aldri så travelt, hadde det vært meg så hadde han pent måttet fylle ut hele skadeskjemaet før han har fått dratt noen steder. Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 For omtrent fire år siden skjedde noe av det samme. Da lånte jeg bort bilen jeg hadde og den fikk en taxi trøkt oppgjennom sida. Da hadde drosjesjåføren det så travelt at han tok med seg vognkortet på bilen min før han dro avgårde. Han prøvde først å få med seg førerkortet til kameraten min, men nøyde seg altså med vognkortet. Nå skal ikke jeg dra alle over én kam, men også dette var en utenlandsk drosjesjåfør. De gangene jeg har kollidert med norske sjåfører har det ikke vært noe problem i det hele tatt. Merkelig nok. Lenke til kommentar
eab Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 _______________________________Sum inkl. avgift 17.989,84 ============================= Fikk jeg vite av gadenwist i dag. Lurer på hva gjensidige sier til det Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Se der ja, enda flere scorpioer Complexity: hvis du har mulighet til det vil jeg gjerne vite hva det står på innsprøytningshjernen din, som ligger under/bak hanskerommet (ABS hjernen ligger mot midten og innspr.hjernen ligger mot døra). Har du girkasse med revers under 5.gir eller opp til venstre for 1.gir? Og har motoren din to grå lmm'er eller er det slik som jeg har, med katalysator og mapsensor som henger på torpedoveggen? 8983826[/snapback] hmm, tja, kan prøve å finne det ut i morgen har girkasse med revers ved 1 gir (serie9 eller hva den nå heter) og det siste spm har jeg ikkje aaanelse om, kan relativt lite om bil siden dette er min førstegangsbil. kan bare moped nesten hittil, men broren min som hjelper meg å skru er hobbymekaninker så kan spørre han Complexity..... De greiene jeg har på lyktene er noe jeg har laget selv, tror ikke du får kjøpt det noe sted.... Går ut ifra at du ikke mener den grønne filmen, det er noe dritt foresten. Politiet hater det, og det gjør jeg også etter at jeg sto hele dagen og prøvde å få det av igjen. Fin bil du har skaffet deg foresten... 9005294[/snapback] aah, okej, nei mente "øyevippene" liksom får se om jeg får laget noe sånt da, han som hadde den før meg hadde sotet over lykten med helt mørk sotfilm, men var elendig lagt på så rev det av. takktakk gleder meg som ett uvær til å få pakningene slik at motoren går som den skal, og til jeg om en måned (forhåpentligvis) får setvifikatet i handen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg