Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: 1989 Scorpio 2,9i Ghia *SOLGT*

eab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For øyeblikket er det fint lite snø i trondheim, det er bare såvidt minusgrader og is enkelte plasser. Bildet er tatt 27. oktober ;)

Det var trist å se bilen på originale 15" rs-felger igjen. Men når jeg går forbi bilen på vei til skole osv hender det jeg stopper og tenker over hvordan det var på 80-tallet da dette var nybil. Man var nok ikke akkurat fattig hvis man kjørte rundt i en slik bil, selv om den har en viss harryfaktor med gummispoiler og sideskjørt ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Stilig bil Erik, har en nesten maken selv, 2.0i -89 (CL?), Blå med samme sideskjørt +bak men mangler front. Allt i blått.

Min er desverre ikke i like god stand.

Dilemmaet mitt er om jeg skal pusse den opp eller la den forfalle. Bilen har ganske nylig passert 300k i kjørelengde og listen med feil blir bare lengre :p

Bilen med klart best baksete :thumbup:

Fattern har en maken 2.9i Ghia -88~89 m/ automat som har vært tidligere eid av kongen selv. Meget deilig utstyrspakke på de bilene.

Lenke til kommentar

http://hekta.org/~erikab/bilder/krasj.avi

http://hekta.org/~erikab/bilder/burnout.3GP

Ellers har det ikke skjedd så mye med bilen. Har kjøpt nye vinterdekk da. Greit det når man får 1000kroner i refusjon fra kommunen for å levere inn 4 piggdekk når man kjøper nye. Ikke at jeg hadde piggdekk på bilen fra før, tok bare noen eldgamle piggdekk fra garasjen :p Har også byttet olje, oljefilter, termostat, kjølevæske, og bensinfilter. Neste punkt på lista blir å bytte bremsevæske og servoolje når anledningen byr seg.

Gleder meg til våren, da skal det gjøres litt småtteri med understellet så jeg slipper følelsen av å kjøre hurtigruta rundt svingene

*edit: jo, jeg har fått meg ny hobby:

trepaarad.jpg

Varsellampebingo! Tre på rad der ;)

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det finnes sikkert annen plastikk enn de originale rs-kit'ene å få tak i, men min mening er at bilen din vil bli finest med det gamleste kit-et. Det nye (som egentlig er tiltenkt din bil) er så rundt og boblete at det ikke passer med linjene som er ellers på bilen.

Lenke til kommentar

ser ut som du har en hel del peiling på dette med ford 2,9.... lurer på om vi har noen lunde samme bakaksling... har en sierra 2,9.... har du noen tips om hvordan man på enklest mulig måte skifter masjetter bak (ytre)?? tenkte på å bare skru ned stikk akslingene men vet ikke om de kan plukkes fra hverandre uten å plukke ner bære arm å slikt :blush: ?

Lenke til kommentar
Så det gamle Rs kitet passer best altså ?  :hmm:

7675977[/snapback]

euroscorp2.jpg

euroscorp3.jpg

euroscorp4.jpg

Dette er det "gamle" settet, med frontleppe, sideskjørt og bakfanger.

kk11.jpg

2002_0622_155605AA.jpg

det "nye"

Den øverste bilen var kanskje ikke noe glansbilde, men den har altså det settet jeg liker best. Bilen min har bare skjørtene og spoiler, noe du ser på første bildet i denne tråden

Lenke til kommentar

Du får nesten se om du finner noe på div huggerier eller salgsannonser (autodb.no, fastford.no osv).

Har du svakt hjerte anbefaler jeg å ikke spørre om prisen hos ford. Skjørtene koster visst noen tusen pr stk, dersom de i det hele tatt kan skaffes.

Uoriginalt (i glassfiber ikke hardplast) får du blant annet her

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I dag fikk jeg en liten pakke fra disse folka:

PICT4599.JPG

Oppi lå det no jerngreier. Hva søren skal jeg med det da?

PICT4598.JPG

:D

Satser på å få skaffet gule koni rundtom så det er klart til snøen smelter. Selv om jeg egentlig har veldig lyst til å montere fjærene nå i helga og ta nye dempere siden

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...