Gå til innhold

Anbefalinger erfaringer


caird

Anbefalte innlegg

Har i disse dager tenkt å ordne meg med noe nytt hardware da min gamle pentium3 450 mhz begynner å bli noe sliten. Har da tenkt å handle fra norske webshops, prdd er Komplett og Microplex planen. Jeg lurer på om noen har noen bedre anbefalinger eller evt. noen godedårlige erfaringer med noen av delene under. Eller evt. kombinasjonen.

 

 

1) AMD Athlon XP2400+

2) MSI KT3 ULTRA2-R Hovedkort

3) 2 x PC2700 512MB DDR CL2.5 (fra komplett, noname)

4) MIST CPU-kjøler, "Silent Twin"

 

 

Forslag bør ligge i samme prisklasse. På forhånd takk :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er urasjonelt å handle en XP2400 nå når den er nylansert, - og prisen er 2.000. Det skjer masse med priser på de nye CPU'ene nå, - så akkurat i august/september dette år ville jeg ventet.

 

Og skulle jeg handlet, - hadde jeg derfor gått for en P4 nå, du får 2,4 NW for 2.200 tror jeg, - og den kan du nok med rett HK og RAM overklokke til over 3,0Ghz uten ekstra innkjøp, - kun original boxed kjøler og vifte. Men kanskje jeg sporet litt av ...

 

Og til AMD vil jeg si, - at du skal la den helt nye prossessoren få litt tid - så prisen kjøler seg ned, - så er det sikkert det beste pris/ytelses-forholdet.

Lenke til kommentar

ØY!!

 

Gjør deg selv en tjeneste og kjøp AMD! men det holder med den nest beste, der er pris/ytelse mye bedre!

 

Jeg har hatt litt dårlig erfaring med MSI-hk, ville heller satsa på Abit, det er stabilt og raskt til tusen!

 

Komplett er dyrt! :roll:

 

easypc.no eller databutikken.com er billigere og like bra...

 

(hvis ikke du bare må ha en pc akkurat nå, ville jeg kanskje ventet litt til AMD Opteron kommer ut. Da raser ihvertfall prisene på Athlon XP!! og kanskje er den så bra at du angrer livet av deg for at du akkurat brukte masse penger på å oppgradere)

Lenke til kommentar

Ser ut til at være ett godth system.

 

Eneste som jeg ville kjøpe er kvalitets minne siden minnet er så oft orsaken til applikasjon feiler og andre tinger som oft man skylder på "windows".

 

Når det gjelder CPUen da vil denne CPU rokke stift, hadde sjølv kjøpt samme CPU hvis jeg skulle handle i dag. Ja gjør deg en tjeneste og kjøp AMD.

Lenke til kommentar

For ordens skyld skriver jeg alt jeg hadde tenkt å handle inn:

 

01) AMD Athlon XP2400+

02) MSI KT3 ULTRA2-R

03) 2x DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

04) 2x IBM Deskstar 120GB IDE 7200RPM

05) HighPoint Rocket 133 U-ATA/133 2 kanaler

06) Asuscom ISDN kort PCI

07) Microsoft Intelli Mouse Explorer 3.0

08) Keytronic Tastatur KT2001 Ergoforce USB

09) fUnc surface 1030 musmatte

10) MIST CPU-kjøler, "Silent Twin"

11) 2x Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB (80x80mm)

12) LG CD-spiller 52x

13) Trust Multi Media Hub Adapter

14) Trust Headset Multi function 410 Bass

15) Twinmos PenDrive 128 MB

 

Fra før: 17" Daewoo CRT, Gainward Geforce3 Ti500TV JumboGolden Sample, Chieftec Dragon Midi Tower m/ dør BLUE, 80gig IBM deskstar & 45 gig IBM deskstar.

 

Burde jeg droppe 1GB noname ddr, og heller kjøpe 512 Crucial f.eks? Bør jeg satse på pc3200 eller pc2700? HK er jo viakt333 så den støtter vel ikke pc3200?

 

PS: Takk for all hjelp så langt :wink: *cuddles*

 

_________________

Beware the caird!

 

[ Denne Melding var redigert av: caird på 2002-08-30 17:13 ]

Lenke til kommentar

Hei.. rokker stift.

 

Jeg ville heller ha 1gig no name ram en 500mb name brand men 1gig name brand hadde vært fint.

 

Ellers rokker dette serioust.

 

Sikker at du vil kjøpe PCI raid kontroller, ikke ha hovedkort med intergret? Koster godt extra at kjøpe PCI kort RAID kontroller.

 

Ellers lykke til og håper at du får dette snart.

 

Hilsen,

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-30 18:12, Templar skrev:


Sikker at du vil kjøpe PCI raid kontroller, ikke ha hovedkort med intergret? Koster godt extra at kjøpe PCI kort RAID kontroller.


 

Det er ikke RAID kontroller. Det er integrert i HK og skal brukes til 2x120.Det er en IDE kontroller det der som skal brukes til 3 cd-enheter(leser,brenner,dvd) og to gamle hdd'er som skal inn. Siden det blir 5 enheter tviler jeg på at jeg slipper unna den ekstra kontrollern :razz:

 

_________________

Beware the caird!

 

[ Denne Melding var redigert av: caird på 2002-08-30 20:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...