Gå til innhold

Trøbbel! Helt skrudd bilde. Driver eller kortet?

orginal

Anbefalte innlegg

Mitt problem :hmm: :

Etter å ha overklokka skjermkortet, og kjørt et par dager med den klokkinga, ble maskina ustabil. Tenkte at det var oc'en som gjorde det, og etter litt prakk (skjermbilde forsvant eller det ble helt skrudd) fikk jeg endelig klokka ned igjen, og joda, det ble bra nå. Helt til i dag, da maskina plutselig henger seg helt, etter et par timer spilling på et spill som krevde litt. Restarter maskina, og samme feil som sist, da den var overklokka. Windows troubleshooter, eller hva det heter, påsto det var feil med skermkortdriveren min. Har da skifta driver sikkert 10 ganger nå, noen er bedre enn andre, men ingen fungerer som det skall (enkelte funker helt fint til surfing o.l. men straks en starter et spill, blir bildet helt mongo igjen).

Så da lurer jeg på om dere har noen forslag til hva som kan være galT? Noen som har opplevd noe liknende før? Er det bare å kaste kortet å kjøpe nytt eller? Er et Leadtek 6800LE agp om det skulle ha noen betydning foresten.

Trenger virkelig hjelp! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at maskina fikk kvilt seg i natt, ble alt bra igjen, helt til nå. Samme som sker. Det funker bra å surfe o.l., men tvert jeg starter et spill, blir skjermen svart og maskina henger seg.

Noen må da ha noen peiling på dette?? Hva det skyldes?

Lenke til kommentar
Etter at maskina fikk kvilt seg i natt, ble alt bra igjen, helt til nå. Samme som sker. Det funker bra å surfe o.l., men tvert jeg starter et spill, blir skjermen svart og maskina henger seg.

5187997[/snapback]

Jeg tipper at skjermkortet blir for varmt når du belaster det mye.

Lenke til kommentar

Hmm.. kan godt hende det, men tempen ligger jo på 50 grader idle, og når jeg alt-tabba ut spill før (med samme kjølinga) lå den på maks 70.

Det hender også, noen ganger når jeg starter maskina, at musa henger seg opp, det ser ut til å fikses ved å skru ned noe kalt "hardware accelration", av en eller annen grunn..

Nå vil ingen spill starte lengre heller. De bare lukker seg igjen tvert. Prøver jeg å kjøre 3dmark får jeg opp feilmeldinga "Display open failed - available", og testen lukker seg også tvert, før den begynner og laste inne det den bruker...

Lenke til kommentar

5187997[/snapback]

Jeg tipper at skjermkortet blir for varmt når du belaster det mye.

5188053[/snapback]

Rart at det plutselig ble for varmt og da? Har du deaktivert/aktivert pipelines igjen?

Lenke til kommentar

Har prøvd det ja. Prøvde det før i dag da alt var bra. Var ingen forskjell, annet enn ytelsen, når kortet var orginalt vs. overklokkka og åpna pipelines. Kan det være at kortet ikke tåler å være overklokka over lengre tid? Er det derfor det tilsynelatende ble bra etter å ha "hvilt" i natt?

Lenke til kommentar

Når jeg starta maskina igjen i dag, var alt normalt og bra igjen. Kjørte kortet helt orginalt, med noen timers spilling. Gjorde så endel annet, og da jeg skulle til å spille igjen (for 10 min siden) ble det som før igjen, ikke med en gang, men etter 5 min i spillet. Bilde forsvinner, og en stripe på ca en halv cm i venstre kant kommer opp og flimrer (bilde går opp og ned, fort inne i den stripa...) Måtte da restarte maskina, men akkurat det samme skjedde i windows, restarta en gang til, og satte "Hardware Accelration" på null, og nå funker det å surfe o.l...

NOeN som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar

Spørs det ja. Mn hvordan er det egenlit med garanti når en har bytta kjøler? Det sitter jo en lapp under kjøleren der det står at garantien blir ugyldig om en fjerner den, og det har jeg jo ikke gjort...

Men lurer jo fortsatt på om noen vet noe om hva som kan være galt? *masemase* :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...