Abruzzi Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hei. Jeg driver å legger opp spill på kongespill.com men nå hadde sidene vært nede en stund pga. at de måtte flyttes av webhotell leverandøren siden jeg hadde fått så mye trafikk. Først tok jeg en kopi av siden og nå skal jeg laste den opp igjen men nå går det ikke å laste opp bilder. Får lastet opp all tekst og slik til databaseb men bildene som skal legges rett på serveren blir ikke lastet opp. $uploaddirsma = 'images/sma/'; $uploadfilesma = $uploaddirsma . $id . ".jpg"; $uploaddirstor = 'images/stor/'; $uploadfilestor = $uploaddirstor . $id . ".jpg"; echo '<pre>'; if (move_uploaded_file($_FILES['sma']['tmp_name'], $uploadfilesma)) { echo "Det lille bildet er validert, og ble lastet opp.<br>\n"; } else { echo "<b>Det lille bildet ble IKKE lastet opp!</b><br>\n"; } if (move_uploaded_file($_FILES['stor']['tmp_name'], $uploadfilestor)) { echo "Det store bildet er validert, og ble lastet opp.<br>\n"; } else { echo "<b>Det store bildet ble IKKE lastet opp!</b><br>\n"; } Dette er altså koden som brukes. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Du har rett CHMOD på mappen der du forsøker å laste opp filene? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Ja jeg har CHMOD 777 Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 1. sikker på at path er korrekt? 2. har du husket all vesentlig info i skjemaet? multipart/form-data og MAX_FILE_SIZE Forsøk å legge til var_dump($_FILES) - sånn kan du sjekke at ting er lastet opp. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 er ikke jeg som har laget dette så har ikke så mye peiling. hvor skal jeg legge inn det der. hvor sjekker jeg multipart/form-data og MAX_FILE_SIZE Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 http://no.php.net/manual/en/features.file-upload.php Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 hmm, det der hjalp meg ikke akkurat. Har ikke drevet noe med php selv. Hjelper det om jeg viser hele fila/scriptet her? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Tja... selv logger jeg av, men post den så er det sikkert noen andre som kan hjelpe deg! Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 <?php $backpass = "SENSUR"; $pass = $_POST['passord']; $pass = md5($pass); $q = $_POST['q']; if ($q == "y") { if ($backpass != $pass) { die("Passordet var ikke riktig!"); } echo "<center><font color=\"#ff0000\"><h2>Retur:</h2>"; $dbhost = "SENSUR"; $dbname = "SENSUR"; $dbuser = "SENSUR"; $dbpasswd = "SENSUR"; $db = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpasswd) or die("Kan ikke koble til databasen. Prøv igjen senere."); mysql_select_db($dbname, $db) or die("Kan ikke koble til databasen. Prøv igjen senere."); $max = mysql_query("SELECT MAX(id) FROM spill"); $max = mysql_fetch_row($max); $max = $max[0]; $id = $max + 1; $uploaddirsma = 'images/sma/'; $uploadfilesma = $uploaddirsma . $id . ".jpg"; $uploaddirstor = 'images/stor/'; $uploadfilestor = $uploaddirstor . $id . ".jpg"; echo '<pre>'; if (move_uploaded_file($_FILES['sma']['tmp_name'], $uploadfilesma)) { echo "Det lille bildet er validert, og ble lastet opp.<br>\n"; } else { echo "<b>Det lille bildet ble IKKE lastet opp!</b><br>\n"; } if (move_uploaded_file($_FILES['stor']['tmp_name'], $uploadfilestor)) { echo "Det store bildet er validert, og ble lastet opp.<br>\n"; } else { echo "<b>Det store bildet ble IKKE lastet opp!</b><br>\n"; } $navn = $_POST['navn']; $tekst = $_POST['tekst']; $link = $_POST['link']; $kategori = $_POST['kategori']; $query = "INSERT INTO `spill` ( `id` , `navn` , `tekst` , `link` , `kategori` ) VALUES ('$id', '$navn', '$tekst', '$link', '$kategori')"; if (mysql_query($query)) { echo "Alle data ble lagret i databasen.<br>\n"; } else { echo "<b>Dataene ble IKKE lagret!</b><br>\n"; } print "</pre>"; echo "</font></center>"; mysql_close(); } ?> <h2>Legg til nytt spill</h2> <form enctype="multipart/form-data" action="baksiden.php" method="POST"> <table width="476" border="0" cellspacing="0" cellpadding="10px"> <tr> <td width="152"><strong>Spillnavn:</strong></td> <td width="314"><input type="text" name="navn"></td> </tr> <tr> <td><strong>Tekst:</strong></td> <td><textarea name="tekst"></textarea></td> </tr> <tr> <td><strong>Link:</strong></td> <td><input type="text" name="link"></td> </tr> <tr> <td><strong>Kategori:</strong></td> <td><select name="kategori"> <option value="1">Action</option> <option value="2">Skyting</option> <option value="3">Sport</option> <option value="4">Motor</option> <option value="5">Rask</option> <option value="6">Tenking</option> </select></td> </tr> <tr> <td><strong>Lite bilde (142x103)</strong></td> <td><input type="file" name="sma"></td> </tr> <tr> <td><strong>Stort bilde (301x130)</strong></td> <td><input type="file" name="stor"></td> </tr> <tr> <td><strong>Passord</strong></td> <td><input type="password" name="passord"></td> </tr> <tr> <td></td> <td><input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="300000"> <input type="hidden" name="q" value="y"> <input type="submit" name="Submit"></td> </tr> </table> </form> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå