indahla Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg vil henge speil i taket. Slike speil-plater på 30x30 cm (eller noe større). Hvordan fester jeg de i taket uten å måte sove med et øye åpent i redsel for å få hele sulamitten i hodet... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Passende/litt tykke lister som er skrudd på hver av de fire sidene av speilet, og som du har frest et spor som passer med speilet. Du lager altså en slags ramme (med en form for passende lister) til speilet som skrus godt fast i taket. For å unngå jallamekk freser du et spor som speilet skal ligge i. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 du kan også bruke monteringslim av type marin & teknikk eller fix it... med dette limet vil du ikke få ned speilet igjen... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) På Ikea og sikker mange andre steder selger man speil beregnet til å henge i tak.Da får man med skruer med spesielt store hoder som man skrur i hvert hjørne av speilene. Edit: Jeg ville ha slike speil på veggene og i taket på soverommet, men regjeringa sa nei... Endret 20. november 2005 av Wipeout Lenke til kommentar
indahla Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 På Ikea og sikker mange andre steder selger man speil beregnet til å henge i tak.Da får man med skruer med spesielt store hoder som man skrur i hvert hjørne av speilene. Edit: Jeg ville ha slike speil på veggene og i taket på soverommet, men regjeringa sa nei... 5183782[/snapback] Har de egne speil som er ment å henge i taket? De jeg har sett på er kun for vegg, og de festene som følger med der klarer definitivt IKKE å holde speilene på 2kg hver oppe... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 De vi hadde sist hadde en slik plastsak rundt skruen som holdt de fast. Du får riktignok en glippe mellom hvert speil på ca 5 mm, men det går fint an å legge flere ved siden av hverandre. Jeg hadde de skrudd fast i taket uten problemer iallefall. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 De vi hadde sist hadde en slik plastsak rundt skruen som holdt de fast. Du får riktignok en glippe mellom hvert speil på ca 5 mm, men det går fint an å legge flere ved siden av hverandre. Jeg hadde de skrudd fast i taket uten problemer iallefall. 5185625[/snapback] Du vet ikke hva de het eller klarer å finne de her?: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...cts&query=speil På forhånd takk! Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg husker ikke hva de het, er vel ikke sikkert de har de lenger engang. Når sant skal sies, så er det nok en stund siden de ble kjøpt.... Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Molly-plugger ? Skrur de inn i taket, og en slags "pinn" blir dragt ut sånn at det er vanskeligt å skru de ut igjen. Genialt, men ikke særlig fint som lim. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg ville ha slike speil på veggene og i taket på soverommet, men regjeringa sa nei... wtf ?! Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg ville ha slike speil på veggene og i taket på soverommet, men regjeringa sa nei... wtf ?! 5207245[/snapback] Regjeringa= Dama... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hehe, daså mange kaller det overordnede ja, men har ikke hørt regjeringa x] Lenke til kommentar
Lfcr Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg ville ha slike speil på veggene og i taket på soverommet, men regjeringa sa nei... wtf ?! <{POST_SNAPBACK}> Regjeringa= Dama... Hehe.. den der var konge Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Wurth Kleb og tett eller MS40 holder speilet på plass. Problemet er at taket må rives for å få det ned igjen etterpå da. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Edit: Jeg ville ha slike speil på veggene og i taket på soverommet, men regjeringa sa nei... Skjønner jeg godt. Pervo! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå