Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan feste speil i taket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passende/litt tykke lister som er skrudd på hver av de fire sidene av speilet, og som du har frest et spor som passer med speilet. Du lager altså en slags ramme (med en form for passende lister) til speilet som skrus godt fast i taket. For å unngå jallamekk freser du et spor som speilet skal ligge i.

Lenke til kommentar

På Ikea og sikker mange andre steder selger man speil beregnet til å henge i tak.Da får man med skruer med spesielt store hoder som man skrur i hvert hjørne av speilene.

Edit: Jeg ville ha slike speil på veggene og i taket på soverommet, men regjeringa sa nei... :blush:

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
På Ikea og sikker mange andre steder selger man speil beregnet til å henge i tak.Da får man med skruer med spesielt store hoder som man skrur i hvert hjørne av speilene.

Edit: Jeg ville ha slike speil på veggene og i taket på soverommet, men regjeringa sa nei... :blush:

5183782[/snapback]

Har de egne speil som er ment å henge i taket? De jeg har sett på er kun for vegg, og de festene som følger med der klarer definitivt IKKE å holde speilene på 2kg hver oppe...

Lenke til kommentar
De vi hadde sist hadde en slik plastsak rundt skruen som holdt de fast. Du får riktignok en glippe mellom hvert speil på ca 5 mm, men det går fint an å legge flere ved siden av hverandre. Jeg hadde de skrudd fast i taket uten problemer iallefall.

5185625[/snapback]

Du vet ikke hva de het eller klarer å finne de her?:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...cts&query=speil

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...