Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst kort - innstalleringsproblemer

Anbefalte innlegg

EDIT:

Fikk hjelp til slutt, og det funker fint nå.

Takk til dere som leste posten (tok en stund å skrive) og ha en fin dag!

(Admin/mods: lås gjerne posten)

Hei.

For ikke så lenge siden kjøpte jeg meg en bærbar pc (alle pc-folks drøm, eh?) og da tenkte jeg at kjæresten min skulle få låne den stasjonære. Så kommer problemet. De hadde trådløst nettverk, noe som jeg ikke er spesielt fan av (gaming gjør best med kabel-nettverk), men likevel noe som måtte fikses på min stasjonære.

Så jeg kjøpte nettverkskortet D-Link AirPlus G (DWL-G510) PCI-kort (link: http://www.dlink.com/products/?sec=1&pid=308) som var relativt rimelig og hadde ikke hørt noe annet enn skryt av det.

Min stasjonære pc:

- AMD 1.6Ghz

- 512MB DDR Ram

- GeForce ti4200

- Ethernet 100mpbs nettverkskort

- 330GB HDD (80+250)

- Windows XP Pro (uten Service Pakkene)

Tenkte det skulle gå relativt greit siden den stasjonære brukte WinXP og driver-cd'n som fulgte med hadde drivere for Win XP/2k/98/ME. Men når jeg da hadde skrudd det inn i hovedkortet, satt på strømmen og skrudde på pc'n, kom det ikke opp noe "New hardware found"-beskjed. Satt inn cd'n og kjørte setup-sw'n som auto-kjørte. Da måtte jeg (såklart) restarte Win. Det gikk greit, men da jeg kom inn i Win var det ikke "noe som skjedde". Prøvde å klikke på Utility-programmet som også ble innstallert, og ingenting skjedde. Gikk rett inn på Control Panel -> System -> Device Manager og da viste DM at kortet ikke fungerte slik det skulle (Code 10). Gikk da (med min bærbare) på D-Links hjemmesider og fant kortets side. Begynte å se etter drivere (kanskje det var noe galt med de jeg hadde) og support. Fant noe, men ikke noe som kunne hjelpe meg. Det verste var at på driver-siden dems står får man valget av å velge mellom DWL-G510 revision A eller DWL-G510 revision B når man skal skaffe drivere og annet. På min eske står det faktisk H/W Ver.: C1 F/W Ver.: 5.00! At de ikke klarer å oppdatere sidene sine er noe av det mest skuffende jeg har sett, men det at jeg skulle slite sånn med nettverkskortet er enda verre. Og nå sitter jeg her da, med min bærbare og kjæresten med en stasjonære som ikke har internett.

Er det noen som kan hjelpe meg? Kom gjerne med forslag og spørsmål, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

Takk for oppmerksomheten!

Endret av koew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...