allyse Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg blir nesten gal av denne lille, men irriterende saken. Jeg har et form som jeg skal ha to submit buttons på. En delete og en close. Jeg lager først to helt vanlige submit buttons <input type="submit" name="Submit" value="Delete"> Dette gjør jeg med begge submit buttons. Når jeg da sender formet får jeg som en variabel "submit=Delete" greit nok. slik skal det være, men jeg ville skifte de grå knappene med bilder, så jeg endrer koden til <input type="image" src="delete.gif" name="submit" value="Delete"> Da får jeg i firefox slik det skal være, men i IE får jeg ikke sendt value lengre. Jeg har lest litt på nettet og dette er visstnok et "kjent" problem. Noen som har noen ideer hvordan jeg kan komme rundt dette problemet? (Jeg må få sendt en value for jeg har et phpscript på andre siden som skal tolke hva brukeren klikket på... Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 <input type="image" src="delete.gif" name="submit" value="Delete" onclick="document.this.submit();"> Tror det skal være noe sånt. Ellers så går det med <a> også. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 I firefox får jeg "mass.php?submit.x=50&submit.y=14&submit=Delete" <-- Korrekt I Internet explorer får jeg "mass.php?submit.x=50&submit.y=14" <-- Mangler enda valuen Lenke til kommentar
DevN Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Kan du ikke bare tildele knappene hvert sitt navn? Slik som dette: <input name="subDel" src="del.bmp" type="image" value="Delete"> <input name="subClose" src="close.bmp" type="image" value="Close"> Da får du jo enten "subDel" eller "sudClose" i adresselinja, så kan du jo enkelt finne ut hvilken knapp brukeren trykte på ... ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 hvorfor ikke <a href="?submit=Delete">Slett den</a> Også legg bilde på den? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Fikk det til å funke med å bruke namegreiene. Ironien er jeg har prøvd på det flere ganger ikveld og det funka ikke. Jaja, da funka det ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå