notalive Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hei, ønsker å klokke prosessoren min litt, eller så mye som mulig med luftkjøling. Har standardvifte. Med tanke på kunnskapende mine angående klokking trenger jeg nok litt hjelp. Det jeg sålangt har gjort er å stilt antall GHz fra 2,41 til 2,62. I bios-en forandret jeg CPU FSB Frequency til 218, mer enn det går ikke(pc-en vil ikke starte), hvorfor? Etter gårdagens klokking ble forresten pc-en litt ustabil, alt hakker, hakker omtrent en gang hvert sekund. I alt av spill/programmer, selv i windows. Noen forslag? Noen programmer eller slikt jeg burde ha? Laster ned motherboard monitor nå. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Prøv å sett HTT multiplikatoren til 4 Lenke til kommentar
notalive Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Har nå gjort det, dersom jeg gjorde rett. Det hakker like jævelig. Satte også CPU FSB-tingen til 205, 2,46 GHz Noen som vet hvorfor jeg ikke kan bruke mer enn 218? evt. hvorfor det hakker? Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 virus? fragmentert harddisk? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Prøv Flashe Bios. Hvilket Hovedkort har du?? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 mere fsb må du ha mere volt. les OC guiden Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Les denne guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=&s=hardware.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå