Caddy Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Tenkte jeg skulle bytte ut diverse i hjemmet, ettersom forsterkeren er defekt. Tror i værtfall det. Står bare "Protect" i displayet når jeg prøver å bruke den. Har følgende fra før av: Videospiller: Panasonic NV-HD640 (VHS) CD-Spiller: Onkyo DX-7210 Forsterker: Onyko TX-SV434 Høytalere: Infinity Reference 31i Sorry for lite info om tingene, men som sagt så er det gammalt utstyr og fant dermed meget lite på engelsk/norsk. Da vil jeg gjerne bytte ut: Videospiller -> DVD-VHS combi (?) CD spiller -> holder det ikke med dvd spiller? Hvis ikke, beholder jeg likegodt den jeg har. Forsterker -> Noe som passer til høytalerene Noen som har noe forslag til hva jeg kan kjøpe? Skal ikke være sånn heftig hjemmekino anlegg til 100000 heller, kun en 32" tv som skal brukes med dette. Og vanlige CD/DVD/VHS`er.. Takker for eventuelle svar Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 det er ikke sikkert at forsterkeren er defekt , har du sjekket at det ikke er kortslutning på noen av ledningene med høytalerne ? det kan og være en intern sikring som er godt , når en forsterker går i protect mode så er det for at det skjer noe som kan være skadelig for den . Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Har ikke sjekka noe spes nei, men den har vært inne til reprasjon ei gang pga det sto protect i displayet når man satt volumet litt høyt opp.. Etter den var inne, funket den litt, også var det protect hele tia igjen.. Bør kanskje levere den inn igjen for å sjekke... ? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Har ikke sjekka noe spes nei, men den har vært inne til reprasjon ei gang pga det sto protect i displayet når man satt volumet litt høyt opp.. Etter den var inne, funket den litt, også var det protect hele tia igjen.. Bør kanskje levere den inn igjen for å sjekke... ? 5182984[/snapback] Jeg hadde en gammel forsterker før, og da skjedde akkurat det samme; dro jeg på litt på volumet så lyste det protect i displayet i 2 sek før den slo seg av. Problemet var bare at jeg hadde tatt av for mye gummi på høyttalerkablene og de kom ani hverandre bak på forsterkeren. (merker jeg var litt dårlig til å forklare) Endret 21. november 2005 av Jør2 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 dette er et normalt problem egntlig , er enkelte høytalere som plaserer trminalen for tett ( forsterkere og for den saks skyld ) da er det alt for lett og lage en kortsluttning det er derfor man bruker bananplugger eller kabelsko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå