Gå til innhold

Olympus 2000Zoom

Anbefalte innlegg

hei!

jeg så en annonse om et Olympus 2000Zoom, etter søking rundt på nettet så skjønner jeg at dette er et ganske gammelt kamera..

men jeg har lite greie på kamera og har nå et HP c200 kamera. Men jeg vil ha et kamera som man kan ta bra bilder med og muligheten til å zoome.

noen som har noe å si om Olympus 2000Zoom kameraet?hvordan er dette i forhold til nye kamera i middelklassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Olympus C2000 da det var helt nytt (i 99). Har brukt det veldig mye og var svært godt fornøyd. Hadde aldri noe tull. Du bør vurdere å benytte en kortleser med dette kameraet siden det kun har RS232 grensesnitt og ikke det mer moderne USB. Min datter bruker dette kameraet videre idag. Linsen, spesielt lysstyrken er veldig bra. Batteriene holder ikke evig ..., du må ha oppladbare.

Trond

[ Denne Melding var redigert av: svenning på 2002-08-31 20:01 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min Olympus C2000Z for snart halvannet år siden, og trives veldig godt med det.

Jeg har ikke vært borti mange digitalkamera av denne typen og med denne oppløsningen som kan vise til så gode resultater på nær sagt alle hold. Optikken er meget bra, og takler de fleste lysforhold uten nevneverdige reflekser selv i sterkt motlys (untatt ved direkte innfall av skarpt sollys på en knallklar sommerdag)Zoomen er akkurat passe, og fokusering går rimelig kjapt. Kameraet er litt tregt ved lagring av bilder tatt med sterk blitz. Ellers har den fokuslampe som er til uvurderlig hjelp ved fokusering i skarpt motlys, da det er vanskelig å se skarpheten på displayet. Makrodelen fungerer utmerket, og er gøy å bruke.

Jeg tror jeg kommer til å beholde min Olympus som et stabilt og godt nr. 2 kamera selv om kamera med høyere oppløsning for lengst er innkjøpt.

Du ser faktisk ikke særlig forskjell mellom Olympus'ens 2mp og mange 3-4 megapixelkameraer.

Du kan få kjøpt brukte C2000Z til en meget fornuftig pris, og med en kortleser til et par tre hundrelapper til, ja da har du en knallkombo du vil trives med.

Skal jeg si noe negativt om Olympus C2000Z, så må det være strømforbruket som er noe høyt, samt at displayet bak på kamerahuset er veldig utsatt plassert, og lett kan bli ripete.

Lykke til med valget!! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...