Nik Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hei! Jeg har en 10 Gb sammenhengende AVI fil (med lyd og overganger etc) som jeg ved en feil produserte i Studio 8. Så mistet jeg hele Studio og får den ikke opp igjen. Hvordan kan jeg få berget denne store AVI filen og brent den på en DVD som min DVD spiller i stua klarer å lese? Jeg prøvde å brenn den ned til SVCD med en gratis sw fra nettet, men det klarte ikke min Sony DVD spiller i stua å lese.... Tips? mvh Ole Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Prøv med AVI2DVD. Edit: Det er eit gratis program for å konvertere .avi-filer til DVD-kompatible filer. Det skal vere ganske enkelt, men det gjer jobben. Endret 20. november 2005 av incanus Lenke til kommentar
Nik Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Takk for tipset, men jeg trodde en produsert DVD film inneholdt mange typer filer (bl.a. VOP?) slik at det ikke bare er å konvertere fra AVI format til et "DVD-format" og så spille den av i stereoanleggets DVD spiller? Jeg vet det er en form for MPEG konvertering, men min spiller tar ikke enkle/lange MPEG filer - så DVD formatet må vel da bety flere filer i en spesiell struktur - klarer dette programmet å produsere det fra en AVI fil? mvh Ole incanus skrev: Prøv med AVI2DVD. Edit: Det er eit gratis program for å konvertere .avi-filer til DVD-kompatible filer. Det skal vere ganske enkelt, men det gjer jobben. 5183000[/snapback] Endret 20. november 2005 av Nik Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Er klar over at det krevjer ein spesiell filstruktur (med .VOB-filer osb.). Har ikkje prøvd det sjølv, men har forstått det slik at AVI2DVD kan det. Det er vel berre å prøve... Elles finn du sikkert andre ved å søke på Google etter AVI to VOB e.l. Forresten: I dei mange andre trådane om liknande emne, har det vore nokon som har anbefalt DVDSanta. Du kan eventuelt sjå på det og. Lenke til kommentar
Nik Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Takker! dette ser bra ut.... mvh Ole incanus skrev: Er klar over at det krevjer ein spesiell filstruktur (med .VOB-filer osb.). Har ikkje prøvd det sjølv, men har forstått det slik at AVI2DVD kan det. Det er vel berre å prøve... Elles finn du sikkert andre ved å søke på Google etter AVI to VOB e.l. Forresten: I dei mange andre trådane om liknande emne, har det vore nokon som har anbefalt DVDSanta. Du kan eventuelt sjå på det og. 5183382[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå