syklitengutt Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 har innstallert dette ved hjelp av synaptic: fluxbox fluxconf så følger jeg denne guiden videre fluxbox Når jeg kommer til dette: The next step is to find the executable for Fluxbox. For most people, this is /usr/local/bin/fluxbox. Now you need to edit (or create) the file I just mentioned. Just put the following line at the bottom of the file: exec /usr/local/bin/fluxbox Change the /usr/local/bin/fluxbox to where ever your Fluxbox executable is, the above is the default location when compiling from source. Once that is done, save it and close whatever editor you used to edit it. Now you need to run the following command if you use startx: $ chmod 700 .xinitrc In the case of .xsession that is not needed. In both cases, you should create the directory in which Fluxbox stores its configuration: $ mkdir .fluxbox If you don't create it, when you exit Fluxbox and restart, you will lose all your settings (the directory is not auto-created unfortunately). Så skjønner jeg ingenting. Jeg har ingen fluxbox mappe i /usr/local/bin/ Så hva har jeg gjort feil? Hva kan jeg nå gjøre? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Du bruker ubuntu, ikke sant? I så fall trenger du ikke følge den guiden, bare logg ut og velg session. Der skal du ha fluxbox som valg! Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 takktakk.... trengte ikke være værre nei.... Da har jeg vel det meste oppe å går men jeg sliter litt med en ting. Å overføre mp3 sanger til mp3 spilleren min. Filene blir bare 0kb. når de havner der.... da har jeg prøvd å kopiere dem fra mappen på maskinen og lime dem inn på mp3spilleren, Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Litt vanskelig å si når vi ikke vet hvordan det virker. Hvilke spiller er det? Zen? iPod? Skal du bare legge filene inn i filtreet? Husker du å avmontere enheten? sudo mount /dev/sda1 /mnt/usb sudo cp /mappe/hvor/filene/er/* /mnt/usb/ sudo umount /dev/sda1 Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 bruker ubuntu og så fort jeg kobler mp3 spilleren til pcn, kommer en mappe opp som viser innholdet i mp3 spilleren. Har bare prøvd å dra filer fra en mappe til en annen jeg... mp3spilleren Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Prøv å avmontere(da tømmes bufferen) den før du napper den ut av usb'en igjen. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Less... De kan være noe. Funker det å bare å høyreklikke på mappen og velge unmount eller må jeg kjøre sudo umount /dev/sda1 eller /usb eller nå enn hva det blir... Ett annet lite problem. Hvis jeg kjører ett java prog så funker ikke mp3spilleren fordi lydkortet allerede er i bruk. Hvordan fikser jeg dette hvis det går? Har bare ett onboard lydkort. Og siste lille spørsmål... wine "program" Hvor finner jeg programmene jeg har innstalert gjenom wine.. Har klarte å glemme litt programnavn osv. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Det holder å høyreklikke og velge avmontér/unmount. Da må du nok bruke ESD (EsounD) eller ALSA. Se i innstillingene til mediespilleren. Ligger de ikke installert i ~/.wine/c-ettellerannet? Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 De gjorde visst det... Men siden jeg er så noob på linux klarer jeg ikke å komme inn i Program Files finner da ikke mappen. sikkert pga mellomrommet.... hva gjør jeg da? I tillegg så sliter jeg litt med GDesklets. Prøver å legge inn CornerXMMS 0.1.0 og får hele tiden en feilmelding: No Control could be found for interface IKIconAnim:etpxog3l6cpx6wlgfihqatrme-2/home/chris/.gdesklets/Displays/CornerXMMS/cornerxmms-bottomright.display This means that a functionality won't be available during execution! /home/chris/.gdesklets/Displays/CornerXMMS/cornerxmms-bottomright.display > 1 ico1 = get_control('IKIconAnim:etpxog3l6cpx6wlgfihqatrme-2') Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Mellomrom skrives slik "Program\ Files", det som også kunne reddet deg var å skrive "Program*Files", og hvis du da hadde trykket tab ville det forandret seg til det riktige!! Endret 22. november 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 takker less.... hehe... du har nesten svart på alt jeg har spurt om og det er mye... Takker Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Men trenger litt hjelp med den xmms gdesklet saken. I tillegg har jeg lastet ned Azureus. Er det en måte å få laget et ikon som kjører dette programmet ved klikk... F.eks legge det inn under applications/internett/azureus Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 www.ubuntuguide.org Meget pene forklaringer på denslags ting Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 har selvfølgelig sjekket ubuntuguide.org for installasjon av azureus. Leter mye før jeg spør her. apt-get install azureus fungerer detsverre ikke... Det tror jeg ikke at den versjonen av azureus jeg har gjør heller. Prøver å laste ned men finner ingen peers eller seeds. Så noe er feil. Så er det da noen som har noen tips? feillogg: Reading package lists... Done Building dependency tree... Done Package azureus is not available, but is referred to by another package. This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or is only available from another source E: Package azureus has no installation candidate Og anng. gDesklet til xmms... noen tips? Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=7...ghlight=Azureus fannt svar på azureus her... men trenger hjelp med xmms pluginnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå