Gå til innhold

lage vannblokk av kjøleribbe


Anbefalte innlegg

okei, topic sier vel egentlig ganske mye.

jeg er igang å lage vannblokk av en kjøleribbe!

tanken var å bruke en gammel alpha Pal 6035 kjøleribbe, bygge den igjen med sider og lokk, montere slangenipler og lage en festeanordning ala det overklokking.no crewet brukte på den geforce4 kjølern :smile:

 

er det noen som har evt synspunkter ang dette? de spørsmålene jeg tenkte på, var:

 

-om det blir nok vanngjennomstrømning, om pinnene på ribba ikke hindrer vannstrømmen?

 

-om det blir effektivt nok med en sånn kjøleribbe, siden den jo er vesentlig tykkere enn en vanlig vannblokk, men det er jo endel areale og turbulens som skulle kompansere for dette.

 

- om ribben rett og slett er for dårlig for en tbird 1333, -ikke overklokket-. den satt på en duron800@1000 før, og temperaturen var akseptabel. husker ikke hvor mye, men den var stabil.

men jeg ikke skal bruke vifta, men bygge ribba om til vanngjennomstrømning :smile:

 

-den har kopperbunn, hadde det være lurt å pusse litt av denne for å få litt tynnere bunn? den må planslipes uansett.

 

dette ble en lang post, dere får bare fyre løs med svar og meninger :smile: hadde vært artig å få høre det fra folk som vet, isteden for å gamble med prosessoren. hehe.

'

 

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fint at folk er positive da :smile:

 

noen som har en god mening om hvordan jeg skal feste den, eller er "gf4-metoden" godkjent?

 

"god nok for en 1333?" tbird 1333 er jo en av de varmeste prosessorene som er, så jeg antar at den blir god da :smile: hehe

da burde den kunne brukes til framtidige oppgraderinger også, eller hva tror dere?

Lenke til kommentar

Det vil nok fungere helt greit, akkurat hvordan ytelsen blir finner du jo ganske fort ut av.. Leste på et eller annet forum om en som hadde laget en kobberblokk, der han hadde fullt av pinner stående opp (ala noen av swiftech sine luftkjølere, men disse pinnene var i kobber), og en spiral som gikk fra sentrum av blokka og ut. Dette skapte en stoor kontaktflate mot vannet, og mye turbulens, og dermed veldig lave temperaturer.. Hvorfor jeg kom på dette nå må du ikke spørre meg om, men det har jo litt med det du holder på med å gjøre i alle fall. Teorien er jo noe av den samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...