FpsStu Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Fikk kald katode fra netconnections. pakka inneholdt: Kalde katoden, en rød og en blå plastikk-klype dings med litt metall på, transformator med en svart og en rød ledning stikkende ut av og en bryter! Hva skal jeg gjøre med alt dette? jeg tyvkobla den til 4-pin'en og det begynte å lyse på sidene bare... er dette vanlig? Lenke til kommentar
Datanaut Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 jeg hadde samme problemet. det jeg gjorde var at jeg loddet på ekstra jording på transformatoren. For å gjøre det enkelt snur du transformatoren og tar på en og en lodding med en finger mens kaldkatoden står på. når du tar på den det begynner å lyse sterkt av, tar du og lodder en ledning på den loddingen og gjør motsatt ende av ledningen fast i kabinettet. dette funka til meg og jeg tror faktisk den lyser bedre enn vanlig. Jeg kan selvsagt ikke garantere at dette funker til deg. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 hørtes litt vanskelig ut... har ikke lodde apperat og ingen el-erfaring unntatt de åtte timene med elektronikk på mekanikk linja i år... jeg får ikke kjøpt lodde apperat heller, brukte netopp 4000kr på masse saker fra netconnections.... Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 kobla du den røde fra trafo til røde på 4 pin? prøv å koble den røde fra trafo til gule på 4 pin. Den røde og blåe plastikk dings'en, er for å sjøte ledning med. skal du ha bryter? Uten bryter kobler du katoden til trafoen. Trafoen til kontakt fra psu(4pin). Svart på trafo til svart på psu, og rød på trafo til gul på psu. nå slår katoden seg på og av når pc'en slår deg på og av. For å koble brytern på, kobler du den mellom rød fra trafo og gul på psu(4pin). Går utifra det er 3 pinner på bryteren. Koble den gule fra psu i midten, og den røde fra trafo til en annen pin, ikke nøye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå