nomore Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hei! Har en lite "casemod" på planleggingsstadiet. Problemet er at eg er avhengig av å bruke et speil(ekte, ikke bare noe som reflekterer), men, et området må være fullstendig gjennomsiktig(som glass). Eg mener å huske at eg skrapte av et belegg(på baksiden) av et speil engang, og da var det bare ei glassplate igjen. Stemmer dette? Da kan eg nemmelig ta et stort veggspeil og skrape av det området som trengs... Eller er det enklere måter tro? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Tror det stemmer at du bare kan skrape av ja. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 *tenke på lyden og følelsen* *frys* Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 *tenke på lyden og følelsen* *frys* 5182726[/snapback] Ahhhhhh *hyllllll* Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Sånn som du ser gjennom på eine sida og refleksjon på andre? Som i eit avhørsrom? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Nei, det skal være gjennomsiktig som et glass. Det er ikke snakk om store området, så eg får ta på meg øreklokker Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 ikke lag riper i glasset da.. prøv å legge det i varmt vann først.. kanskje det løsner lettere da... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Det eg da tenker er å lage en grov tegning(omrisset) der eg skal ha åpningen. Deretter teipe kanten rundt åpningen, maskering på en måte. Finnes det da et eller annet løsemiddel som kan fjerne stoffet, helt uten å måtte skrape? Er nok litt redd for å lage riper ja... Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Prøv varmt vann.. hvis ikke så tester du med diesel eller bensin.. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) tviler på at du klarer å vaske vekk belegget på baksiden, mener på at det er ett salgs metall belegg, samme som er på badekar, komfyr osv...... kan hende at jeg bommer helt her men.... Aceton er et meget kraftig løsemiddel EDIT Emalje heter det vel Endret 21. november 2005 av Behydro Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Bruk teflon og skjær ut design med skalpell kan du jo gjøre. Men for å få det av kan det jo alltids funke med litt varmt vann og et bredt barberblad! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Et speil består hovedsaklig av to deler. En glassplate, og en metall folie/plate. I teorien er det null problem å gjerne metallbelegge i et lite område. Ulempen kan være at du lager riper i glasset. Lenke til kommentar
FaBiCon Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det du skal skrape bort. Får man kjøpt sånn SpeilFilm(veit ikke hva jeg skal kalle det men ) så man kan feste på plexi og få speil der? spurte glassmesteren i ski men han viste ikke noe om det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Du kan få det eg skal skrape bort Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Det du skal skrape bort. Får man kjøpt sånn SpeilFilm(veit ikke hva jeg skal kalle det men )så man kan feste på plexi og få speil der? spurte glassmesteren i ski men han viste ikke noe om det. 5189436[/snapback] Jeg ville kjøpt sølvfarget sotningsfilm til ruta på bilen. Det bør fynke Du kan få det eg skal skrape bort 5189466[/snapback] Du får det nok aldri av i en hel bit Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hvis du skal ta bort metallbelegget er det vel ingen vits, bare kjøp ei glassplate? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hvis du skal ta bort metallbelegget er det vel ingen vits, bare kjøp ei glassplate? 5211914[/snapback] Årh, Les da første innlegg da! "Problemet er at eg er avhengig av å bruke et speil(ekte, ikke bare noe som reflekterer), men, et området må være fullstendig gjennomsiktig(som glass)." Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Mange gode forslag/poeng her. For å oppklare litt, eg har et speil av den større typen stående i gangen. Og her ønsker eg å montere et kontrollpanel til lys/media/klima/alarm. Men eg vil ikke ha en stor stygg skjerm stående i gangen. Derfor ønsker eg å montere den i speilet. Så glir den litt mer inn i miljøet. Eg har testet meg litt frem på mindre og billige speil, og så langt er det lovende. Men eg er litt redd for at "glasset" ikke blir gjennomsiktigt nok. Det virker nemmelig noe uklart. Men den største utfordringen akkurat nå er å plassere touch-laget helt ytterts Forslag her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå