Gå til innhold

Gjøre speil gjennomsiktig

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en lite "casemod" på planleggingsstadiet.

Problemet er at eg er avhengig av å bruke et speil(ekte, ikke bare noe som reflekterer), men, et området må være fullstendig gjennomsiktig(som glass).

Eg mener å huske at eg skrapte av et belegg(på baksiden) av et speil engang, og da var det bare ei glassplate igjen. Stemmer dette?

Da kan eg nemmelig ta et stort veggspeil og skrape av det området som trengs...

Eller er det enklere måter tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eg da tenker er å lage en grov tegning(omrisset) der eg skal ha åpningen. Deretter teipe kanten rundt åpningen, maskering på en måte.

Finnes det da et eller annet løsemiddel som kan fjerne stoffet, helt uten å måtte skrape? Er nok litt redd for å lage riper ja...

Lenke til kommentar

tviler på at du klarer å vaske vekk belegget på baksiden, mener på at det er ett salgs metall belegg, samme som er på badekar, komfyr osv......

kan hende at jeg bommer helt her men....

Aceton er et meget kraftig løsemiddel

EDIT Emalje heter det vel :hmm:

Endret av Behydro
Lenke til kommentar
Det du skal skrape bort. Får man kjøpt sånn SpeilFilm(veit ikke hva jeg skal kalle det men )

så man kan feste på plexi og få speil der?

spurte glassmesteren i ski men han viste ikke noe om det.

5189436[/snapback]

Jeg ville kjøpt sølvfarget sotningsfilm til ruta på bilen.

Det bør fynke :thumbup:

Du kan få det eg skal skrape bort :)

5189466[/snapback]

Du får det nok aldri av i en hel bit :roll:

Lenke til kommentar

Mange gode forslag/poeng her.

For å oppklare litt, eg har et speil av den større typen stående i gangen. Og her ønsker eg å montere et kontrollpanel til lys/media/klima/alarm. Men eg vil ikke ha en stor stygg skjerm stående i gangen. Derfor ønsker eg å montere den i speilet. Så glir den litt mer inn i miljøet.

Eg har testet meg litt frem på mindre og billige speil, og så langt er det lovende. Men eg er litt redd for at "glasset" ikke blir gjennomsiktigt nok. Det virker nemmelig noe uklart.

Men den største utfordringen akkurat nå er å plassere touch-laget helt ytterts :) Forslag her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...