Gå til innhold

DVD problem i Pinacle 9...

Anbefalte innlegg

... lyd og bilde henger ikke sammen. (tulle regel om antall tegn i topic..)

Hallo!

Har store problemer med videoredigeringen min her. Dette er første gang jeg redigere film, så det er fullt mulig jeg har gjort noe galt.

Okei, jeg har spillt inn film fra DV-kameraet og inn på PC'n. Filmen ble delt opp i 5 klipp automatisk. Jeg redigerte div. ting, lagde tittelbilde og rulletekst, og dermed var jeg klar til å brenne ut den ferdige filme på DVD.Før jeg satte i gang så jeg gjennom filmen via dreieboken inne i Pinacle, og alt stemte.

Så kom problemet. Da DVD var ferdig brent, oppdaget jeg noe helt feil! Filmen gikk helt som den skulle, men. Da første klipp var ferdig, begynte filmen på nytt mens lyden fortsatte! Filmen er ett opptak fra en korpskonsert slik at på skjermen hørte man at korpset spilte, men ingen musikre på scena..

M.a.o noe må ha gått fryktelig galt! Og jeg håper noen her kan fortelle meg hva.

Jeg bruker Pinacle 9.

På forhånd takk

Mvh

_Ferrari_

Endret av _Ferrari_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så kom problemet. Da DVD var ferdig brent, oppdaget jeg noe helt feil! Filmen gikk helt som den skulle, men. Da første klipp var ferdig, begynte filmen på nytt mens lyden fortsatte! Filmen er ett opptak fra en korpskonsert slik at på skjermen hørte man at korpset spilte, men ingen musikre på scena..

M.a.o noe må ha gått fryktelig galt! Og jeg håper noen her kan fortelle meg hva.

Har du prøvet at afspille den fra din harddisk og se hvordan det virker? Hvis det er OK, så er det din brænder eller din afspiller der er galt med.

Forsøg også at lade Pinnacle lave en .AVI-fil, som du lader blive på HD'en og lad den brænde til skive med Nero Vision Express.

Carlo

Lenke til kommentar
Kan man brenne .AVI filer til DVD uten å gjøre noe som helst? Da vil jeg ha en oppskrift.

Ja, det kan man, men det var ikke pointen her. Lav din film som en .AVI på din harddisk og se hvordan den virker. Dernæst brænder du den til DVD. "Make Movie" i f eks Nero Vision Express genererer de nødvendige filer.

.AVI-formatet er ikke egnet til at afspille på DVD-spillere.

I Pinnacle Studio er der mulighed for at under "Settings" at vælge "Create disc content, but don't burn." Det kan du gøre, og se om det virker. Det vil være nogle .VOB- eller .mpeg-filer som kan afspilles i f eks BS-player.

På denne måde kan du komme nærmere på at diagnosticere fejlen

Mvh Carlo

Lenke til kommentar
Okei! Tusen takk for tips! Håper dette hjelper meg. Nå har jeg forresten fått tak i Pinacle 10, og håper at det løser hele problemet. Jeg kan vel åpne prosjektet fra versjon 9 i versjon 10?
Prøv under alle omstændigheder at lave dit projekt til harddisk først og spil det derfra. Brænd det siden til DVD. Brændingen er det mindste af det.

Carlo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...