Corn Flakes Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Heisann. Jeg var inne på prisguiden og sjekket ut forskjellige skjermkort da jeg snublet over denne mysteriske greien PNY Nvidia Quadro FX 4500. Er det noen som har peiling på hva Quadro er og hvorfor i all verden den er så dyr. Den koster jo over 20 000 kr. For den prisen må man jo få et helt insane skjermkort. Forestill deg to av den i SLI. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Quadro er et skjermkort som brukes i maskiner som skal kjøre heftige 3D applikasjoner. Det er et såkalt CAD kort (?), og det gir ikke noe høy FPS i FEAR om det var det du trodde. Pris er ikke alt... Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Så det er det Quadro-kort er til. dumme meg. Kan nok ikke helt se for meg vanlige forbukere kjøpe skjermkort til over 20 000 kr. Slik ligger vel mer til NASA sitt budsjett . Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Nei, tror du finner det kortet mer hos filmanimatører osv. NASA har sikkert noe fetere Hihi, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Og i heftige arbeidstasjoner (singel / dual Xeon-oppsett) Dells Perscision 670 er eit eksempel på typiske maskiner med Quadro. ATI FireGL og 3DLabs wildcat-kort er tilsvarande til nividas quatro. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Quadro er et skjermkort som brukes i maskiner som skal kjøre heftige 3D applikasjoner. Det er et såkalt CAD kort (?), og det gir ikke noe høy FPS i FEAR om det var det du trodde. Pris er ikke alt... 5182305[/snapback] CAD = Computer Assisted Design Som f.eks. modellering i Solid Works Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå