Gå til innhold

sword vs. dagger til rogue


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er selv Rogue i WoW (Har spilt Warrior, Hunter og Mage også) og må si det at jeg er særdeles fornøyd med hvordan jeg er i kamp.

Kjører Sword/Dagger som våpen på den nye Rogue'n min (Level 14 per dags dato) og har ennå ikke truffet en annen spiller på min rank som slår meg i duell.

Dueller med Mages er min favoritt der jeg faktisk har slått Mages som er 2 level over meg opptil flere ganger (Har 1 tap kun!).

Så ja, Sword er virkelig bra på Rogues om du bygger char'n din for det!

5184651[/snapback]

 

HAHA! AMAGAD! ler så jeg skriker :!:

Tror virkelig du burde komme til minst lvl 40+ for å merke no serlig forksjell i talent builden som akkurat er nøkkelen i sword/dagger spørsmålet... jeg mener w0w 4 talent points her kan du virkelig utgjør en forskjell...

 

Jeg har nå drevet å testet dette i 14 dager, er nå oppe i 50g for å få respecce talentbuilden. Min erfaring er at sword build gjør MYE mer dmg en daggers når det kommer til instances, jeg har testet diverse oppbygninger nå siden lvl 44 og er nå lvl 46. Har kun spillt PVP, BG og instances de 14 dagene...

Den builden jeg fant ut at kicka mest ass i instances og BG var 5/31/0, med en priest som stod å heala meg ble jeg reine slaktemaskin! Tok ut 5-6 stykker uten å dø...

 

Men når det kom til PVP delen der hvor jeg sneik opp mot en motstander så funka det ikke like bra som dagger build. Vet ikke hvor mange respeccs det er til 50g men jeg har ialfall nåd den grensa, skifta fra sword til dagger igjen igår da jeg spiller mye PVP og finner det mest praktisk...

 

Når det er sagt så konkluderer jeg med at:

 

Sword = PVE

 

Daggers = PVP

 

Som er sagt så mange ganger før, og det er dette jeg og har funnet ut stemmer mest.

Våpena som ble brukt mens jeg testa var:

 

Daggers: Black Menace / Vanquisher sword

 

Swords: Phantom Blade / Vanquisher sword

 

Men swords funker å bra i PVP bare på en annen måte.

 

Sword builden var meget effektiv når det kom til å denge driten av plate users, mens dagger builden var meget effektiv mot cloth users.

 

Skifta som sagt til daggers igår men er ikke 100% sikker på om jeg blir til å holde den eller skifte tilbake til sword... Trodde aldri jeg skulle klare meg uten backstab men adrenalin rush var farlig!

Endret av <[47]>
Lenke til kommentar
Når det er sagt så konkluderer jeg med at:

 

Sword = PVE

 

Daggers = PVP

 

Som er sagt så mange ganger og det er dette jeg og har funnet ut stemmer mest.

Våpena som ble brukt mens jeg testa var:

 

Daggers: Main hand

5199880[/snapback]

 

Med den daggeren der skjønner jeg at du kom til den konklusjonen.

 

Jeg spilte med Gut Ripper og Widowmaker på den levelen du er nå, og jeg gjorde ALLTID mest damage i instance runs. Det var ikke en sjanse i havet for at en sword rogue var i nærheten av min dps. I tillegg var det utrolig effektivt i pvp med +1000 ambushes på cloth. Dessuten er det vel en periode mellom quest rewardene fra Scarlet Monestary/RFD? til du kan få tak i Thrash blade der det er få gode sverd tilgjengelig, iallefall som jeg vet om.

 

Solo grinding er en annen sak, da er nok en swordspec best fordi du ikke får utnyttet daggerene til det de kan best, backstabs.

 

Jeg er nå level 60 og bruker Lobotomizer i main hand, og på UBRS run osv har jeg ALDRI blitt out-damaged av en sword rogue. Det er mulig at dette bildet vil endre seg noe med MC/BWL swords.

Lenke til kommentar
sword rogue=wannabe warrior!

 

Driver du med PvP så er dagger OVERLEGEN!

 

Er det mange sword rogues som tar en mage på et slag?

5196320[/snapback]

 

Wannabe warrior? Vil heller si at DW Warriors er wannabe rogues.

 

Tror virkelig ikke du skal uttale deg om dette temaet her siden du åpenbart ikke har informasjonen som trengs.

 

Jo, ambush tar mye skade. Noen gang hørt om Sinister Strike som gjør mer damage til seinere våpenet er? En dagger rogue kan bare drømme om å få SS crits på opptil 1000+

 

Cloth er relativt enkle hvis du kan snike deg opp på dem og starte en stunlock, joda, mages har blink, hvordan mestre det? Jo! CS+Sprint+Blind. Restealth og CS igjen, en ekstra SS og -avslutt- med en Eviscerate. Magen er DØD. Med en dagger rogue må du ta BS for å få den ekstra skaden SS gjør for sverd.

 

Anbefaler deg å faktisk høre på dem som har greie og ikke bare påstå at en har konstant rett på alt mulig.

 

Daggers er nesten bare nyttige i PvP eller om du har en veldig god tank i PvE. Uten tank må du konstant være bak en mob.. lykke til. Sverd kan brukes til alt. Det eier i PvE og det er langt over gjennomsnittet i PvP og.

 

Og, mens vi er inne på skade, får du autoattack crits på 5-600 med en dagger? Skulle vært kjekt å se...

5196587[/snapback]

 

Jeg spilte en rogue hardcore i 7måneder. Det gjør meg ikke kvalifisert?

 

Hva er SS crit% til en Sword rogue? 25-32% kanskje, mens en dagger rogue har 55-62% crit på BS og enda høyere på Ambush. Hvis man skulle være så "lur" å ha dagger spec så har man +5% i tilleg.

 

Hvor mye liv har en cloth user igjen etter ambush etterfulgt av BS, og begge har stor sannsynlighet for å critte? Har du attpåtil 30% dmg buffen du får i WSG så er ikke det særlig mye :p

 

Skal du bruke Sprint og Blind hver gang du skal drepe en cloth user i PvP, så får du ikke særlig mye å gjøre. Sist jeg sjekket så var det relativt lang cooldown, og siden en sword rogue neppe har elusivness, så blir det ikke mye honor på den karen med din strategi Hub!

 

Sverd er som oftest bedre i PvE ja! Hvorfor? Fordi de FLESTE med dagger build har utformet builden med tanke på PvP!

Lenke til kommentar

Nå er det jo stort sett bare mages som er problemet når man bruker CS, i og med at de blinker vekk ~100% av gangene. Jeg har angrepet mages som står med fjeset vendt mot en fjellvegg, og likevel blinker de.. 10 centimeter lengre frem. Det er så forutsigbart at man kan åpne med CS, få inn en SS og løpe den veien de ser.. blink kommer, med mindre den er på cooldown.

 

Har nå en litt spesiell build for å bruke mace/dagger. 31 assassination, 5 combat, 15 subtlety (MoD, Camo og Initiative). Med Stormshroud-settet (2% to restore 30 energy on hit) og litt timing har jeg fått inn CS, SS-crit, CB-Evisc og ny SS-crit før CS-stun er over.. uten TT. Det er fine 2-2.5k på 4 sekunder.

 

Menmen, holder på å levle opp en dagger-rogue nå, twinkywinkyet fra topp til tå. Det blir spennende å se hvordan det går med den. :)

Lenke til kommentar
jeg synes det er mer morro med daggers siden du har flere abilities, men sverd er vel mer praktisk for grinding.

5183356[/snapback]

"Flere abilities"? Hva mener du? Ambush & backstab? Backstab er bare pes PvE imo, fordi det er vanskelig å få til ultimat posisjon hele tiden, i hvert fall i MC, og i tillegg så tar backstab mer energy enn ss.

 

Dal'Rend er jo klart det beste settet pre-mc, men main-handen er tilnærmet umulig å få tak i, det er i hvert fall min oppfatning. Gjorde over TREDVE ubrs runs bare for det sverdet, og så det droppe to ganger, ene gangen fikk en warrior det, andre gangen en hunter.

 

Krol + Dal'Rend off-hand er tilnærmet like bra som Dal'Rend settet.

5183481[/snapback]

Jeg fikk det faktisk med magen min :no:

Lenke til kommentar

Det får man si..

 

Har fundert endel på en "ultimat" build i PvE for en Dagger Rogue, som kan nogenlunde fungere i PvP (Les: Forsvarsvinklet posisjon). Jeg drev og regnet en del på hvor mye Opportunity faktisk har og si, og kom fram til at: Ambush på en fiende med 0% Damage Reduction med Opportunity vil ligge på rundt 150 skade mer enn uten, dette er non-critical.

Backstab uten Opportunity vil ikke miste så mye skade, grunnet "bonusen" på selve talentet er lavere prosentvis. Kom vel frem til at en Backstab uten Opportunity på en fiende med 0% Damage Reduction vil skade 80-100 skade mindre enn med. Sånn sirkus i alle fall, vet nå ikke om dette vil stemme helt nøyaktig praktisk, men noe rundt der.

 

Dette er regnet til høyeste Ambush og Backstab rank.

 

Så til builden jeg bruker akkurat _nå_: Ettersom jeg fant ut at Opportunity ikke har så mye og si, og ettersom Ambush utgjør en VELDIG liten del av skaden til Rogue i PvE, her er det saftige Backstab Criticals som teller. Så har jeg kommet frem til at en såkalt Dagger-Crit build vil fungere meget godt for en Dagger Rogue som vil få peisa ut mest skade i PvE. (Selvfølgelig, jeg VET at Combat gjør noe (Ja, noe.. Jeg ligger ikke veldig mye under beste Combat Roguen i guilden, snakker ikke mer enn rundt 15~20k skade) mer skade. Er bare det at jeg er en Dagger Rogue, og kunne ikke tenkt meg noe særlig over i Sinister Strike/Hemmorhage "spam".)

 

31-20-0.

 

Kan nevne "hoved" talentene jeg har gått etter, flesteparten av "erfarne" Rogues finner ut denne builden nesten med en gang de ser "Dagger Rogue" og oppsett av points. På Assasination siden gikk jeg hovedsaklig for: Malice, Lethality, Cold Blood, Seal Fate, Improved Kidney Shot (Les: Forsvars-vinklet PvP), Vigor.

På Combat har jeg lagt "hoved" talents som: Precision (Mer Hit % minsker sjansen til og bomme. Å nei sier du det? :)), Improved Backstab, Dagger Specialization.

 

Så kommer det til gear-valg, vel.. Dette sier seg for det meste selv, gå for så mye Crit som mulig, men en liten dose Attack Power og Stamina inkludert. I mine øyne fungerer mesteparten av Nightslayer utmerket til denne builden, og 5-dels bonusen til Nightslayer gjør bare Vigor enda mer saftig. 120 Energy, knall!

 

 

*Equips Flame-Resistant Cloak* ^_^.

Endret av Artex
Lenke til kommentar

Kan gi deg den "beste" builden til dagger-rogue i mass-PvE.

15-26-10 eller 16-25-10.

 

http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...050000000000000

 

Alternativt kan man fjerne et poeng i dual wield spec og få 3/3 i Ruthlessness.

 

Funker helt greit i PvP også. MoD er veldig praktisk. Å kjøre Seal Fate dagger for pve er i og for seg greit nok, men da vil du bruke eviscerate ganske ofte, correct me if I'm wrong. Siden evisc ikke skalerer med gear og buffs, er det mer å hente på hvit skade, og ha Slice and Dice oppe konstant. Hva angår gear, så er jeg en staminahore. Liker å ha så mye stamina som mulig. 5000hp ubuffa ftw.

 

Har prøvd mange builds som rogue, og har funnet builds som fungerer bra for meg i pvp og pve. 30-8-13 dagger pvp, 15-26-10 dagger pve. Bruker swords nå, har Thunderfury og Brutality Blade. Skal specce daggers i neste patch. Liker å se store tall :-) Ble litt vill da jeg testa rank14-warrioren til en guildmate :D

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar

@ Artex

 

Mener fortsatt at skal du daska hardt så er det full fetta på combat som teller, nå er jo ikke jeg lvl 60 men da jeg så den markante forskjellen jeg oppnådde med 31 poeng i combat var helt enorm. Så jeg mener at på en PvE server er ikke daggers et alternativ engang da swords er så mye bedre til akkurat det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...