Gå til innhold

sword vs. dagger til rogue


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En Combat rogue (20/31/0) som bruker sverd er den som kommer til å gjøre potensielt mer skade enn noen annen. Jeg skiftet til 2 sverd etter jeg fikk tak i noen semigode sverd, og vips var jeg på toppen av damagemeter.

 

31 poeng-talentet Adrenaline Rush i Combat treet er helt sykt. Fra et PvP standpunkt har nær sagt ingen klasser sjangs på deg, da du kan holde dem stunlocked og allikevel få inn en 5cp evis på slutten av en 5cp KS. Hvis du bruker det på f.eks. en boss i MC, vil du kunne bygge opp til 5cp og evis TO ganger før buffen er borte. Med et bra sverd med god min/max dmg gjør du 400/800 (normal/crit) på en vanlig SS hvis du har en snill tank som har tatt 5 sunder armor. Med 20% crit chance og crit på begge evis (rundt 2350, noe som jeg tok selv på en 62 elite i i lvl 57, ikke uoppnåelig i det hele tatt) får du da ((400*4)+800+2350)*2 = 9500 damage, ganske heftig. I tillegg kommer crit % til å ligge enda høyere enn det.

 

Dessuten gir sverd uansett en høyere potensiell skadeverdi enn daggers. Fixed speed er 0.4 høyere på sverd enn daggers, og på SS så har det relativt mye å si. Normale slag vil ikke bli påvirket av speedfix, og bortimot alle sverd er seinere enn daggers, med unntak av Hanzo, da. Men den kommer du ikke til å se i en main hand.

 

Krol Blade er ikke det beste pre-MC, da Dal'Rends arms har en god bonus pluss vanvittig DPS. Krol er bra pga. +1% Crit, ikke noe annet. Det har grei damage, men jeg hadde tatt Dal'Rend før Krol når som helst (ikke i lvl 51, men du skjønner tegningen)

 

Hadde et Krol droppa for meg hadde jeg solgt det. 400g (Silvermoon pris) er kjekt å ha!

Lenke til kommentar
jeg synes det er mer morro med daggers siden du har flere abilities, men sverd er vel mer praktisk for grinding.

5183356[/snapback]

"Flere abilities"? Hva mener du? Ambush & backstab? Backstab er bare pes PvE imo, fordi det er vanskelig å få til ultimat posisjon hele tiden, i hvert fall i MC, og i tillegg så tar backstab mer energy enn ss.

 

Dal'Rend er jo klart det beste settet pre-mc, men main-handen er tilnærmet umulig å få tak i, det er i hvert fall min oppfatning. Gjorde over TREDVE ubrs runs bare for det sverdet, og så det droppe to ganger, ene gangen fikk en warrior det, andre gangen en hunter.

 

Krol + Dal'Rend off-hand er tilnærmet like bra som Dal'Rend settet.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Er selv Rogue i WoW (Har spilt Warrior, Hunter og Mage også) og må si det at jeg er særdeles fornøyd med hvordan jeg er i kamp.

Kjører Sword/Dagger som våpen på den nye Rogue'n min (Level 14 per dags dato) og har ennå ikke truffet en annen spiller på min rank som slår meg i duell.

Dueller med Mages er min favoritt der jeg faktisk har slått Mages som er 2 level over meg opptil flere ganger (Har 1 tap kun!).

Så ja, Sword er virkelig bra på Rogues om du bygger char'n din for det!

Lenke til kommentar
lvl 14

 

ja.... da må jeg si du har et godt grunnlag for å utale deg!! :thumbdown:

 

Btw mages får blink på lvl20... gled deg. :w00t:

5186190[/snapback]

Har jo faktisk flere alts da og selv om min høyeste nå er level 43 så tror jeg nok at jeg har et grunnlag å uttale meg på uansett hva du skulle mene :roll:

Jeg finner Rogue's enklere enn f.eks mage og ja jeg har en mage også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...