Minigud Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 ER veldig usikker på hva jeg skal velge, skal ha en spille pc men samt drive med video redigering. Hva vil gi meg best ytelse, og hvor mye betyr denne dual kjernen? \\SIndre Lenke til kommentar
Boring Prophet Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har en X2 3800+ selv nå og hadde samme dilemma som du har nå. skulle jeg valgt om igjen ville jeg nok tatt enkelkjerne altså. Ikke misforstå det er en god prossesort men er ikke godt nok utviklet eller tilpasset enda. Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Takk for ærlig svar Spjeld, kunne du forklart hva som egentlig er forskjellen? Er veldig forvirrende, ser at vanlig 3800+ er 2,4 ghz mens X2 er 2ghz Lenke til kommentar
Toby^ Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Takk for ærlig svar Spjeld, kunne du forklart hva som egentlig er forskjellen? Er veldig forvirrende, ser at vanlig 3800+ er 2,4 ghz mens X2 er 2ghz 5183554[/snapback] X2 prosessorene, er altså prosessorer med to kjerner, dvs. at du kan kjøre to krevende aplikasjoner på samme tid. Det går f.eks. raskere å encode to videoer på likt, en med en SingelCore prosessor. Men det er ikke mange spill som har støtte for DualCore prosessorene, og dessuten er SingelCore prosessorene klokket en del høyere, og har mer cache, som er ganske avgjørende når det gjelder spill o.l. Mvh -Toby^ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Takk for ærlig svar Spjeld, kunne du forklart hva som egentlig er forskjellen? Er veldig forvirrende, ser at vanlig 3800+ er 2,4 ghz mens X2 er 2ghz 5183554[/snapback] X2 prosessorene, er altså prosessorer med to kjerner, dvs. at du kan kjøre to krevende aplikasjoner på samme tid. Det går f.eks. raskere å encode to videoer på likt, en med en SingelCore prosessor. Men det er ikke mange spill som har støtte for DualCore prosessorene, og dessuten er SingelCore prosessorene klokket en del høyere, og har mer cache, som er ganske avgjørende når det gjelder spill o.l. Mvh -Toby^ 5187485[/snapback] Programmene blir ikke fordelt slik at det blir et program på hver kjerne. Hvert program må tilpasses dualcore. Har singlecore mer cache? Lenke til kommentar
Toby^ Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Takk for ærlig svar Spjeld, kunne du forklart hva som egentlig er forskjellen? Er veldig forvirrende, ser at vanlig 3800+ er 2,4 ghz mens X2 er 2ghz 5183554[/snapback] X2 prosessorene, er altså prosessorer med to kjerner, dvs. at du kan kjøre to krevende aplikasjoner på samme tid. Det går f.eks. raskere å encode to videoer på likt, en med en SingelCore prosessor. Men det er ikke mange spill som har støtte for DualCore prosessorene, og dessuten er SingelCore prosessorene klokket en del høyere, og har mer cache, som er ganske avgjørende når det gjelder spill o.l. Mvh -Toby^ 5187485[/snapback] Programmene blir ikke fordelt slik at det blir et program på hver kjerne. Hvert program må tilpasses dualcore. Har singlecore mer cache? 5187907[/snapback] Selvfølgelig må programmene ha støtte for DualCore prosessorer. I dette tilfellet har 3800+ og X2 3800+ like mye cache, men velger du f.eks. 3700+ eller 4000+ med San Diego kjerne, vil disse ha 1MB cache. For å få 1MB cache pr. kjerne på X2 prosessorene, må du nok litt opp i pris, som helt sikkert går over budsjettet dit. Ha en fin dag. Mvh Toby^ Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 må ikke opp i pris for 1MB cache pr kjerne! Sier bare opteron 165 jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå