Gå til innhold

Ny Hjemme-PC, passer dette sammen?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC primært til spill og div. annet bruk (hjemmekontor). Har satt sammen en handleliste på Komplett men før jeg evt. kjøper delene vil jeg gjerne dobbeltsjekke at "alt passer sammen"? Takk :)

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

Asus GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, EN7800GTX, PCI-Express, ViVo/HDTV/2xDVI

Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM

Sony DVD-brenner DRU-810A IDE Retail inkl. sort, hvit og sølv frontdeksel

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin

Setter også pris på andre tilbakemeldinger - er litt usikker hva gjelder RAM og grafikkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med ASUS A8N32-SLI Deluxe

OCZ minne?

Tror 74gigs raptoren er stillere enn 36gigen.

Har ingen erfaring med Sony DVD-brenner. Hva med BenQ?

5182027[/snapback]

Hva er forskjellen mellom de to hovedkortene? Hva er OCZ minne? Valgte Sony fordi den så kul ut og fordi noen påstår BenQ gjør hele maskinen tregere...

Lenke til kommentar

Synest du har satt sammen en topp maskin eg. Det eneste eg ville byttet ut er harddisken din. 36gb raptor er vesentlig tregere enn 74gb raptor. Og en raptor er ikkje lenger ett så godt valg som den var. De nyeste diskene fra andre leverandører er nesten like raske, til en langt lavere pris.

Lenke til kommentar

du trenger IKKE ASUS A8N32-SLI Deluxe, eller noen andre SLI32 versjoner fra andre selskap. Værre PR jippo enn 32kanal PCI-E til SLI skjermkort skal du lete lenge etter...

trenger du X2 4400+? hva med en X2 3800+ eller 4200+ lett overklokket?

skulle akkurat til å si at du bør gå for 74GB versjonen av raptor, ettersom den viser seg bedre enn 36GB versjonen på mange områder, men det ble sagt av noen tidligere. Skulle også si ifra at du bør ha lagringsdisk, men det hadde du visst?

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt veldig mye som er det hotteste akkurat nå. Du nevnte at du du skal bruke ca 20k for CPU, HK, PSU, RAM og GPU og det gjorde jeg. Harddisken, brenneren og kjøleren tok resten av pengene.

Jeg tok med en egen kjøler fordi det er ofte lurt å holde en CPU kald. Pluss at hvis du skal overklokke, så kan du overklokke mindre med en boxed kjøler enn en ekstern kjøpt kjøler.

Jeg skal kjøpe nesten de samme komponentene etter jul.

Disse holder hvertfall en stund. Vet det er en del som kanskje kommer til å si at det er unødvendig mye bruk av penger på CPU og GPU her, men hvis man skal bruke 20k, så er det ikke noe vits å spare:P

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=21480

Endret av ThaMezzy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...