Gå til innhold

Dårlig servide på Elkjøp


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en E730 på Elkjøp for en stund tilbake. Har fått ganske mange problemer med den som for eksempel at batteriet kun holder 1 dag. Hver eneste gang jeg har gått til butikken har det vært svært lang kø der for å få svar på noe som helst. Så det har endt opp med at jeg har tuslet hjem med uforrettet sak. Dette har skjedd 2 ganger nå. Det samme gjaldt for så vidt da jeg kjøpte telefonen også (men da ble jeg stående i kø). Men det må kanskje være slik hvis prisene skal presses nedover? Neste gang tror jeg at jeg betaler noen hundrelapper ekstra for å slippe å stå i kø i en annen butikk. Noen andre som har lignende opplevelser eller vet om det er andre måter å levere inn telefonen på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elkjøp har blitt litt sånn; for de som løper etter laveste pris uten å ville handle på nett.

 

Det finnes folk som går rundt i byen og skriver ned priser på blekkpatroner for å finne det billigste stedet, og disse ofrer nok gjerne en halvtime i kø for å kjøpe dem også ;).

 

Personlig oppsøker jeg heller service. Skal jeg handle på nett handler jeg ikke hos de øverst i prisguiden, men hos de jeg ser får de beste tilbakemeldingene. Flertallet er nok imidlertid ikke enig.

 

Angående E730-en din; Lever den inn et annet sted, og fremvis kjøpskvittering. Får du god service der, vet du hvor du skal handle neste gang :)

Lenke til kommentar
En av grunnene til at spesielt elkjøp har problemer med servicen er at de har for lite folk i forhold til kundene sine.

5181997[/snapback]

det er sant og veldig irriterende. + at endel selgere (eg har møtt på) har en tendens til å prioritere "voksne" kunder og skyve disse fram i køen selv om en ungdom gjerne skal ha en lik vare eller en dyrere vare :mad: .. virker av og til som om di bare vil ha gamlingene til å kjøpe varene sine :tease:

Endret av 3000
Lenke til kommentar
som for eksempel at batteriet kun holder 1 dag.

5181950[/snapback]

 

Jeg har samme mobil og ladder den hver natt, jeg rener med at du vil kun ladde din mobil 3 ganger hver mnd ? men E730, GLEM DET.

Og det som står oppgitt er nok under perfekte forhold, ikke etter bruk etter lang tid.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok at det til tider kan være litt ventetid på Elkjøp. Hvis man skal ha lave priser må også kostnadene kuttes. Til mange tider av dagen er det ikke mye kø på elkjøp, men de fleste kommer og handler på en gang. Og husk på at det ikke er selgerene som bestemmer hvor mange som skal være på jobb, så ikke klag om det til dem. Da får dere gå og snakke med butikksjefen.

Lenke til kommentar

Du har kjøpt en telefon som er svært kompakt, har 2 høyoppløste skjermer, blåtann, radio og mange andre duppeditter som krever strøm. At batteriet holder en dag er slik det er dessverre - får ikke gjort noe med det. Du kan selvfølgelig velge å levere den inn til Zodiac (samsung-verskted) om du bor i oslo for en softwareoppgradering - dette vil gjerne ta et par dagers tid.

 

At du velger å dra hjem igjen fordi køen er lang er jo egentlig ikke så mye butikken får gjort noe med - det er ikke dårlig service at køen er lang, god service er når du får den hjelpen du skal ha, til du er helt fornøyd. Da kan det hende at selgerene bruker litt god tid på de ulike kundene - som gjør at køen kanskje blir litt lengre enn steder der de satser på hurtigekspedering.

 

Ellers så vil jeg tipse om at de beste tidene å dra i en butikk på er ikke i begynnelsen av uka, og ikke fredag eller lørdag. Prøv også å holde deg unna lunsjtiden (mange som drar for å handle i lunsjen), og tiden mellom 16.00 og 18.00.

 

De fleste elkjøpbutikker (alle etter hva jeg vet) har kølappsystem, så det skal være vanskelig å bli oversett om man har en slik kølapp :). Ingen skal bli nedprioritert iforhold til andre kunder iallefall..uansett alder!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
så det skal være vanskelig å bli oversett om man har en slik kølapp :).

Ikke vi :), men det har med størrelsen å gjøre. De fleste har det.

Veldig mange syns det er god service på elkjøp, og noen syns det er dårlig. Det vil det alltid være. De som ønsker å gi utrykk for det i et forum som dette er som oftest de med dårligere erfaringer, mens de som er godt fornøyd ofte er stille. Mine erfaringer viser at de fleste er godt fornøyd med servicen.

Endret av oro2
Lenke til kommentar
som for eksempel at batteriet kun holder 1 dag.

5181950[/snapback]

 

Jeg har samme mobil og ladder den hver natt, jeg rener med at du vil kun ladde din mobil 3 ganger hver mnd ? men E730, GLEM DET.

Og det som står oppgitt er nok under perfekte forhold, ikke etter bruk etter lang tid.

5183969[/snapback]

 

 

Du kan ikke være seriøs. Batteriet skal selvsagt vare lenger enn 1 dag. 3 ganger hver måned? Telefonen bør holde i hvert fall 2 dager med normal bruk.

Lenke til kommentar

Hva du mener den bør og hva telefonen faktisk gjør er jo to forskjellige ting :). Samsung har oppgitt en maksimal batterikapasitet - dette er å la telefonen ligge i ro i romtemperatur med optimal dekning, blåtann slått av og så bare la den ligge til batteriet går ut. Dette tallet på E730 er ganske lavt, 260 timer standby. Dermed kan variasjoner som 1 døgns batteritid oppstå - dette er ikke en mangel på telefonen etter min mening, men du kan allikevel få softwaren oppgradert for å se om det hjelper :).

Lenke til kommentar
1 dag er veldig kontrast fra 5 timer taletid og 260 timer standby (og, ja jeg vet alle forbeholdene, men det er irrelevant)

5194429[/snapback]

Det er ikke så irrelevant, for hva om han f eks snakker i telefonen i en time. Da er 1/5 av batterikapasiteten brukt opp, og sannsynligvis mye mer siden 5 timer er med helt optimal dekning og ellers optimale forhold. Kanskje har han brukt nesten halve batteriet på det. Telefonen nok sikkert brukt en del gjennom dagen. Samsung har ikke oppgitt at den skal vare så så lenge når du bruker den. Hvis han lar den ligge helt i ro et sted med full dekning og gunstig temperatur, med maksimal strømsparing(BT av osv), og den f eks bare varer i 150 timer vil jeg si at det er en mangel.

 

Min forrige mobil var en Nokia 6600 og den ladet jeg omtrent hver eneste dag, uten å klage.

Lenke til kommentar

elkjøp er elendige på service. og på behandling av service. Spesielt service på mobiltelefoner.

Heldigvis på Elkjøp Jessheim er det en egen inngang for levering av service.

 

Jeg har en k750i nå. Den har nå vært på service 3 ganger men får ikke lov til å heve kjøpet.. Hvorfor lurer du? Jo fordi den har vært 1 gang inne hos Mobilfiksern i Oslo og 2 ganger igjennom Elkjøp. Dette godkjenner ikke Elkjøp i forhold til den kjøpsloven som sier bla bla bla.

 

Ikke nok med det. Men ALLE telefonene som sendes inn til service hos Elkjøp ( UANSETT butikk visstnok ) sendes til Delta Service i drammen. Og det med posten. Så at en service hos elkjøp kan ta rundt 3-4 uker stemmer veldig.

Lenke til kommentar

Delta Service henter telefonene sine med budbil, forresten. Ikke med post. De har handlingtid på en uke i snitt. Samsung, Siemens og Motorola blir som regel sendt videre til Zodiac på Storo. Man det er klart hvis man leverer inn telefonen sin på service på en fredag, og den ikke blir hentet av Delta Service før på onsdag, så er jo det ikke noe butikken kan noe for. Et lite tips er å spørre i butikken når telefonen blir sendt avgårde, for da blir man kvitt problemet med at telefonen blir liggende i butikken i flere dager før den blir sendt. Trenger man en lånetelefon, er de aller fleste forhandlere behjelpelige med dette. For en service tar som regel over en uke(Men ikke 3-4 uker, det har jeg ikke trua på).Mange forbinder service, forsikring og reklamasjon som den samme saken.Og det blir litt gærent. En forsikringssak vil i de fleste tilfeller ta lengre tid enn en service. Det samme gjelder en reklamasjon.

 

Men over til en annen sak, nemlig mobiltelefoner. I dag virker det som om man skal dytte altfor mye funksjoner inn i en mobiltelefon. Ting som MP3-spillere, GPS, Blåtann, Videotelefoni, og WLAN tar knekken på batteriet vanvittig fort. Stalltips: Kjøp en telefon utifra hva du skal bruke den til. Skal man ringe og sende SMS/MMS, så kutt ut alt det andre fjaset som man egentlig ikke trenger. Jeg har i dag en Sony Ericsson P910i og en K750, og disse har jo en god del funksjoner integrert. Men sammenlikner du batterikapasiteten mot en telefon fra Samsung f.eks., kommer Samsung'en vanvittig dårlig ut. Noe er selvsagt grunnet designet. Når en telefon blir så liten, går det utover de fysiske målene på batteriet, ergo mye dårligere kapasitet. Har hatt en god del telefoner, men når det kommer til batterikapasitet er det kun to telefoner jeg har vært fornøyd med. Sony Ericsson P910i og Nokia 6310i.

 

Så bruk hodet når dere skal kjøpe telefon. Og til de frustrerte kundene som sliter med service: Det er ikke betjeningen som reparerer telefonene på bakrommet, og det er heller ikke betjeningens feil at det er kø. Skal man på død og liv kjøpe en telefon der den er billigst, da må man belage seg på litt kø. Bruk heller noen hundrelapper mer, og dra til en mindre butikk med mindre kundestrøm hvis dere ikke vil stå i kø :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...