Gå til innhold

Prisfall nå?

eUnaas

Anbefalte innlegg

Går det å forutsi nårdet fil komme et prisfall på harddksiker?

Jeg synes hardiskene har ligget lenge i samme pris nå... når kommet det et prisfall? WDC har nå kommet på markedet med 180 og 200gb hardsiker uten at 80gb eller 120gb har synket i pris ennå....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes nå prisene har gått rimelig jevnt og trutt nedover i ganske lang tid nå. WD kjempene er ikke i salg ennå, og når Seagate Barracuda IV vokser til litt tror jeg nok at prisene går et stykke ned. Dyrt er det jo ikke akkurat nå heller, hvis du hiver to av disse i RAID 0, har du 150 GB plass til en ganske akeptabel pris:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl

(selv har jeg en liten psykisk sperre mot IBM, men...)

Lenke til kommentar

kommer sikkert til å ligge på nåværende nivå i hviertfall noen månder til. Pga at det går en "grense" på mange IDE-kontrollere på maks 137 gig, lanserer WD en 137 gigger snart. Først når produksjonsmengden på den, 180 og 200 giggerne kommer opp i noen mengder, vil prisene synke.

[ Denne Melding var redigert av: que på 2002-08-29 20:54 ]

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilke kontrollere det gjelder, bare vet at hvis du kjøper en 180 eller 200 gig fra WD må du teste om de funker først. Gjør de ikke det på din eksisterende kontroller tar du kontakt med WD og får tilsendt en gratis Promise kontroller som støtter størrelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...