Kenshin Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Heisann folkens! Jeg reiste med fly i går og hadde pakket min bærbare PC i en ryggsekk som forøvrig også er beregnet til bærbare PC`er. Den hadde masse bøker på hver side så den burde være godt beskyttet. Derfor sjekket den inn som bagasje noe jeg trodde var trygt! Når jeg skulle slå på PC`en i dag fikk jeg allikevel en overraskelse! Kun halve skjermen fungerer! Resten av skjermbildet er hvit og og har en del andre trivelige farger her og der. Noen av bøkene mine var også litt fuktige helt i bunnen så det kan ha kommet fukt i maskinen. Allikevel kan jeg ikke forstå at det kan ha vært nok til å forårsake dette? Uansett, er PC`en ødelagt eller er det mulig å fikse? Akkurat nå står den fremfor varmepumpen men jeg tviler desverre på at det har noe å si. Får vel krysse fingrene da:-) Takker for eventuelle råd! Mvh Johannes Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Minner om fuktskaden på digitalkameraet mitt... her fikk lcd skjermen samme symptom, men ikke så mye som halve skjermen... For kameraets vedkommende var det bare å kaste da en reperasjon var like dyrt som et nytt kamera... Du kan muligens bare bytte skjermen, men regn med 2000-3000 for noe slikt... Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Flyplass stuere og andre som behandler baggasje på vei inn og ut av fly er vel ikke akkurat kjent for å behandle kofferter etc med omhu. Ville unngått å sende såpass dyrebare gjenstander i baggasjen i fremtiden Lenke til kommentar
Tror_Han_Er_Napoleon Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Uff grusomt når sånt skjer, dyre greier som går heden, får du ikke skrevet av på reiseforsikring eller noe? Lenke til kommentar
Kenshin Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Heisann folkens! Takker for svar Jeg får satse på at kanskje reiseforsikringen dekker det men jeg er litt usikker på akkurat det. Når det gjelder stuertene så er jeg obs på at de er litt hardføre men jeg hadde trodd at når PC`en var så godt beskyttet med klær og bøker på alle sider så ville den tåle det. Jeg tror heller det er fukt som har trengt inn når man tar i betraktning at bøkene mine var fuktige i bunnen. Og en skal vel slippe å få vann inn i bagasjen sin? Kanskje reiseforsikringen kan hjelpe der. Skjermen er iallefall ikke noe bedre. Har ennå ikke fått levert den inn så jeg vet ikke hvordan det går. Er det en enkel sak å skifte skjermen da? Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Vannet kan strengt tatt ha kommet inn når baggasjen ble fraktet til og fra flyet; sist jeg tok fly var ikke akkurat baggasjen pakket inn da den ble kjørt ut på Flesland i styrtregn. Du bør i alle fall forsøke å få tatt det på forsikringen! Lenke til kommentar
Kenshin Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Hvis noen er nysgjerrig så har jeg fått opplyst at en ny skjerm koster minimum 4500 kr og kanskje nærmere 6000 kr! Så da spørs det om det er like greit å kjøpe seg en ny PC. Har kontaktet forsikringsselskapet og de holder på å behandle min søknad. Så en får barre krysse fingrene! Håper da at alle har lært at en PC ikke sjekkes inn som bagasje heretter! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Jeg tror de fleste som har en bærbar vet at man ikke skal sjekke den inn på et fly. Så, velkommen etter! Det nytter uansett ikke å ha den inne i en ryggsekk som gir dårlig beskyttelse. At det er bøker og klær sammen oppi der hjelper også lite. Hadde du kanskje hatt den hardcase til den så hadde det gått bra, men ryggsekk? Nei, uff sier jeg. Rart at du ikke tenkte mer på det. Du har deg å selv å skylde på mener jeg. Endret 26. november 2005 av Eulogy Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg tror de fleste som har en bærbar vet at man ikke skal sjekke den inn på et fly. Så, velkommen etter! Det nytter uansett ikke å ha den inne i en ryggsekk som gir dårlig beskyttelse. At det er bøker og klær sammen oppi der hjelper også lite. Hadde du kanskje hatt den hardcase til den så hadde det gått bra, men ryggsekk? Nei, uff sier jeg. Rart at du ikke tenkte mer på det. Du har deg å selv å skylde på mener jeg. 5208808[/snapback] Det der trenger vi ikke Uansett lykke til, dette skal gå greit å få på reiseforsikringen Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 er det mulig mann cheker ikke inn pc på fly da hvis man skal ikke ha en panekake når du er fremme det der fortjener du siden du ikke kune ha tenk deg at en kofert på 100kg som humper på pc din null sympati Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg tror de fleste som har en bærbar vet at man ikke skal sjekke den inn på et fly. Så, velkommen etter! Det nytter uansett ikke å ha den inne i en ryggsekk som gir dårlig beskyttelse. At det er bøker og klær sammen oppi der hjelper også lite. Hadde du kanskje hatt den hardcase til den så hadde det gått bra, men ryggsekk? Nei, uff sier jeg. Rart at du ikke tenkte mer på det. Du har deg å selv å skylde på mener jeg. 5208808[/snapback] Det der trenger vi ikke Uansett lykke til, dette skal gå greit å få på reiseforsikringen 5208816[/snapback] Hva trenger vi ikke? Du likte altså ikke min personlige mening? Synd for deg, men jeg har rett til å komme med meningene, hvilket jeg gjorde. Dessuten så har jeg nok rett. En ryggsekk er ikke nok beskyttelse, selv med klær og bøker. Dessuten bør man tenke godt gjennom før man i det hele tatt vurderer å sjekke inn en bærbar pc. Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er skjermen knekt? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Flyplass stuere og andre som behandler baggasje på vei inn og ut av fly er vel ikke akkurat kjent for å behandle kofferter etc med omhu. de KASTER ting over på traller osv.. Det er egentlig sykt at kofferter er hele etter disse behandlingene.. Man ser jo ofte at kofferter ligger åpne på rullebånd med både ditten og datten synlig sikkert lite flaut det der fortjener du siden du ikke kune ha tenk deg at en kofert på 100kg som humper på pc din null sympati ingen koffert på 100 kg som får sjekket inn eller Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hva trenger vi ikke? Du likte altså ikke min personlige mening? Synd for deg, men jeg har rett til å komme med meningene, hvilket jeg gjorde. 5209498[/snapback] Joda - du har rett til å komme med meningene dine, men det går an å gjøre det på en hyggelig og sivilisert måte uten å sparke folk som ikke ligger nede. (Ok, det var å overdrive litt). Poenget er i alle fall at det finnes flere måte å si ting på. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Så du mener altså at jeg sparker noen som ligger nede når jeg sier at han har seg selv å skylde på? Herre jesus. Tåler dere så lite? Dessuten sa jeg at en ryggsekk ikke er noe beskyttelse i det hele tatt. Ja, jeg sparket han ganske hardt når jeg skrev det. Hva som var usivilisert med måten jeg sa det på, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå