Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Splitterproblem, får kun til telefonen.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem her.

Jeg har denne alt-i-et boksen, men jeg får ikke til å splitte singnalene til den. Det som skjer er at det er kun telefonen som virker, det er analogt.

Jeg ser på siden at det står dette:

#  This product is designed to support DSL over ISDN(ITU Annex B). Availability varies by region; check with your ISP for support details.

Kan dette ha noe å si, siden de har analogt?

Så hvis de skal på internett nå så må de ta ut kabelen fra telefonuttaket til telefonen, og putte den bak i denne boksen..

Rart. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en ekte splitter. Dette er en enhet uten strømforsyning, som burde leveres av internettleverandøren din. Den skiller ut signalene til telefon og ADSL, og ut fra splitteren kobler du en ledning til routeren din (den du linket til) og en kabel til telefonen.

Edit :

Huff, folk var kjappe her...

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Ja, jeg har den som agav linket til, men jeg har ikke testet den hos de, jeg testet den jeg hadde med telenor. I morgen drar jeg opp ditt og prøver med den han linket til.

Hvis det kan ha noe å gjøre så gjorde pappa om fra sånn gammelt telefonutak til et nytt, vet ikke om han kobla feil ellerno? :p

Lenke til kommentar
Kan det ha noe med å gjøre det som stod på sidene til 3com om denne routern?

#  This product is designed to support DSL over ISDN(ITU Annex B). Availability varies by region; check with your ISP for support details.

Altså, de har ikke isdn.

5190300[/snapback]

Nei, alt utstyr i norge bruker Annex B.

Lenke til kommentar
Okay, da kan jeg utelukke denne 3com boksen, da spørs det nok om problemet ligger i boksen i veggen? :hmm: Men det er jo litt rart da.. Vet ikke hva jeg skal tro jeg :p

5190473[/snapback]

De _har_ en ADSL-splitter som er koblet korrekt?

Det fulgte neppe med noen splitter i pakken fra 3com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...