Gå til innhold

AOpen Mini PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer litt på er denne sorte kontakten (1) på vedlagte bilde. Jeg greier å lese FRONT_AUDIO ved siden av, men er usikker på om det stemmer. Isåfall burde det være mulighet for digital ut med lettere modifikasjoner.

Det er kontakten der man plugger i et lite kort som er i steden for IDE kabel til HD og DVD Brennern!

Endret av larskrru
Lenke til kommentar
intel sine grafikkløsninger fungerer like bra som alle andre sine, bare ikke til spill.. det er min erfaring

5187756[/snapback]

Forrige gang jeg satt med ned på en rimelig ny data med Intel grafikk, fryste hele pc`en seg, hvis jeg prøvde meg på 1280x1024@75-100Hz.

Lenke til kommentar
Priseksempelet med Mac'en blir vel heller ikke korrekt, greit nok at man KAN få Mac'en til 4500, men da er den helt ribba. I praksis mener jeg at utgaven til 5400 er minimum, man må nesten ha med trådløst nett og skal man ha DVD brenner er man fort oppe i 6000+.

5200136[/snapback]

Stemmer selvfølgelig dette, men så kan man jo ta med en ting som programvare. Mac'en kommer med programvare for videoredigering, musikkomponering, DVD-brenning + selvfølgelig iPhoto og iTunes. Tilsvarende programvare av kvalitet for Windows blir fort dyrt. (OK, Windows Movie Maker følger jo med).

Men, så må man eventuelt kjøpe tastatur og mus ved siden av til mini'n, generelt er det vanskelig å sammenligne, men så har jo sikkert aOpen spart noen kroner ved at mye av R&D'en i forhold til marked/formfaktor allerede var utført av Apple. ;)

Lenke til kommentar
Priseksempelet med Mac'en blir vel heller ikke korrekt, greit nok at man KAN få Mac'en til 4500, men da er den helt ribba. I praksis mener jeg at utgaven til 5400 er minimum, man må nesten ha med trådløst nett og skal man ha DVD brenner er man fort oppe i 6000+.

5200136[/snapback]

Stemmer selvfølgelig dette, men så kan man jo ta med en ting som programvare. Mac'en kommer med programvare for videoredigering, musikkomponering, DVD-brenning + selvfølgelig iPhoto og iTunes. Tilsvarende programvare av kvalitet for Windows blir fort dyrt. (OK, Windows Movie Maker følger jo med).

Men, så må man eventuelt kjøpe tastatur og mus ved siden av til mini'n, generelt er det vanskelig å sammenligne, men så har jo sikkert aOpen spart noen kroner ved at mye av R&D'en i forhold til marked/formfaktor allerede var utført av Apple. ;)

5203305[/snapback]

Personlig synes jeg ikke varens verdi øker (for meg) med at det kommer med programvare jeg ikke trenger, eller ikke ønsker å ha (iTunes)

AtW

Lenke til kommentar

Greit nok dét. Men at du ikke finner noen verdi i dette betyr jo ikke at det ikke har noen verdi.

Open Source finner du bøtter og spann av til OSX også (ikke så merkelig da OS'et jo er basert på Free BSD). Ikke har jeg sett noen Open Source Mediasuite som er i nærheten av iLife dog...

Tror uansett ikke Apples maskin retter seg mot folk som bryr seg med Open Source etc. men til Hvermansen som kan tenke seg å tulle litt med de digitale bildene sine, ferefilmer etc...

Lenke til kommentar
Greit nok dét. Men at du ikke finner noen verdi i dette betyr jo ikke at det ikke har noen verdi.

Open Source finner du bøtter og spann av til OSX også (ikke så merkelig da OS'et jo er basert på Free BSD). Ikke har jeg sett noen Open Source Mediasuite som er i nærheten av iLife dog...

Tror uansett ikke Apples maskin retter seg mot folk som bryr seg med Open Source etc. men til Hvermansen som kan tenke seg å tulle litt med de digitale bildene sine, ferefilmer etc...

5204436[/snapback]

For noen har det en verdi, for meg har det null verdi, så om jeg skal sammenlikne priser, så ignorerer jeg softwaren. Som med alle andre ting så blir det jo en prioriteringssak.

AtW

Lenke til kommentar

5200136[/snapback]

5203305[/snapback]

iTunes er vel strengt tatt gratis og jeg er ikke overbevist om at folk kjøper denne type maskiner for å drive med utstrakt videoredigering og musikkomponering, men det er mulig jeg tar feil. Poenget mitt var ikke annet enn at artikkelen kanskje fremstiller Apple sin Mini som en billig sak, men med sammenliknbar HW, så er den ikke billigere. Mht CPU så kan man gå ganske langt ned i modellrekken til P-M før man får jevn ytelse med CPUene som står i Mac'en.

Når det er sagt, så har jeg utrolig sans for Mac'en og ville mest sannsynligvis falt på denne dersom jeg skulle kjøpt en slik maskin selv. Dvs med bruken jeg ser for meg i form av stuePC.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, har lest en del rundt denne lille saken, og har et par ting jeg funderer på:

#1: LaCie har laget eksterne disker, som matcher utseende til miniMac'n, men vil disse funke like bra til MiniPc'n? Har disse to eksak like utvendige mål? LINK

#2: Kan "vanlig IDE" brukes? Har sett på en CF-IDE overgang, slik at man kan bruke et CompactFlash kort som HDD... LINK

Kom med inputs :)

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...