Janniz Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har et Aopen 6600 GT 128 MB kort som blir dårligere og dårligere virker det som: - CS:S klarer jeg rundt 60 fps når alt er stilt inn på lavest detalj - når noe faktisk skjer, dvs litt skyting og models på skjermen, går det ned til alt fra 10 til 30 fps og hakker ekstremt mye når en granat eksploderer og ting, tønner og andre objekter, fyker omkring. - World of Warcraft; når ingen bevegelige objekter, andre spillere o.l., er på skjermen har jeg opp mot 80 fps med alle detaljer på. Kommer det én eller to karakterer på skjermen dropper fps til 30 - 40. Under raid med 20 - 40 spillere går den ned til 5 - 12 fps alt ettersom hvor mye som skjer på skjermen. Det merkelige er at fps er nøyaktig den samme med alle effekter og detaljer slått ned/av under de samme omstendinghetene. Med andre ord er det bra fps så lenge ikke noe faktisk skjer. En venn av meg raider forøvrig sammen med meg i World of Warcraft og har et 6600 GT 256 SLi kort og har ingen problemer overhodet. Har de nyeste driverene, installert dem flere ganger, BIOS har jeg nullstilt, jeg overklokker ikke. Temperaturer er som de alltid har vært på 49 grader i idle og opp mot 58 - 59 i harde 3d programmer/spill. Noen tips om hva som er galt?! Har ikke så mye peiling egentlig på slike ting ennå, så her er 3dmark system infoen min: Manufacturer Intel Family Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz Architecture 32-bit Internal Clock 3.2 GHz Display Device 1/1 NVIDIA GeForce 6600 GT Driver 8.1.8.5 Description NVIDIA GeForce 6600 GT Manufacturer NVIDIA Total Local Video Memory 128 MB Total Local Texture Memory 128 MB Total AGP Memory 256 MB Driver File nv4_disp.dll Driver Version 8.1.8.5 Driver Date 10-10-2005 Driver WHQL Certified true Max Texture Width 4096 px Max Texture Height 4096 px Max User Clipping Planes 6 Max Active Hardware Lights 8 Max Texture Blending Stages 8 Fixed Function Textures In Single Pass 8 Vertex Shader Version 3.0 Pixel Shader Version 3.0 Max Vertex Blend Matrices 0 Max Texture Coordinates 8 VGA Memory Clock 900.0 MHz VGA Core Clock 501.4 MHz Lenke til kommentar
Geekzor Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har selv hatt to AOPEN geforce 6600gt og begge har vert feil på. Tviler ikke på at det det er feil på graf.kortet ditt også egentli. Men mine kort har vert pci-e. Jeg venter nå på et nytt Msi geforce 6600gt;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå