Rossi001 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg skal nà kjöpe meg en ny skjerm i 20" klassen og har leste igjennom testene som er gjort pà disse tre typene. Jeg stàr nà i valget à velge en av de fölgene skjermene og lurer pà om noen kan gi meg en uavhenging vurdering av hvilken som er best visst dere skulle kjöpt en: 1) NEC Multisync LCD 2080 UXi (jeg ser at 2080UX er testet, men 2080UXi er vel etterkommeren...?) 2) EIZO L885 3) LaCie PhotonVision II 20 Setter pris pà en seriös tilbake melding. mvh, Rossi Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Flyter posten din over til skjerm-kategorien då den passer bedre der. 2080ux+ er den som har blitt testa her på hw.no. UXi skal vere den nye modellen men etter kva rykter eg har hørt så er det nesten ikkje forskjell på ux+ og uxi (iallefall ikkje noko på det panelmessige) LaCien er same skjem som 2080ux+, L885 er PVA-panel i etter kva eg husker og dermed bedre fargegjengivelse men mykje større etterslep. Lenke til kommentar
Rossi001 Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Takk for tilbake meldingen....det var det jeg trodde at 2080ux+ var mer eller mindre den samme som Lacie. Visst L885 har som du sier et störrre etterslep sà tror jeg jeg glemmer den sà da fàr jeg nok ta em bestemmelse for NEC eller LaCie. Flyter posten din over til skjerm-kategorien då den passer bedre der. 2080ux+ er den som har blitt testa her på hw.no. UXi skal vere den nye modellen men etter kva rykter eg har hørt så er det nesten ikkje forskjell på ux+ og uxi (iallefall ikkje noko på det panelmessige) LaCien er same skjem som 2080ux+, L885 er PVA-panel i etter kva eg husker og dermed bedre fargegjengivelse men mykje større etterslep. 5183027[/snapback] Lenke til kommentar
mamba Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Har selv hadd Nec å har vært kjempefornøyd. Beste skjermen jeg noen gang har hadd. Vurdere å kjøpe ny skjerm snart å valget står mellom Nec og Lacie. Samme som trådstarter. Noen som har link til tester som er utført på en uxi? Evnt erfaringer. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Gammel tråd ang. LaCie. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=321995&hl= Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Pr i dag synes jeg ikke det er riktig å anbefale skjermer basert på samme panel som 2080UX+ og LaCie Photon20Vision II blindt. Det er glitrende skjermer (jeg har tross alt en 2080UX+ selv som referanseskjerm), men jeg ser svakheter i dynamikken i mørke partier. Det plager meg relativt lite, men jeg har faktisk vært borti situasjoner der jeg har fått et dårlig resultat ved redigering av mørke bilder. Nyere skjermer har bedre dynamikk i mørke områder. Nå skal det sies at jeg ikke har sett skjermer som er like gode ellers, men vær i alle fall obs på at du får bedre sortnivå andre steder. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg kjøpte Lacie skjermen og bruker den primært til video/spill. Var i begynnelsen redd for etterslep med tanke på at den var spesifisert til 16ms men jeg har aldri merket noe til etterslep på den. Spiller endel CS 1.6 så det burde være tydelig der dersom det var noe overhode. Alt i alt er jeg meget fornøyd med kjøpet - og går nå rundt og sikler etter metall-armen til 2000,- på netshop. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Det har omtrent vært tørke for den LaCie-skjermen i nettbutikkene i det siste, men Netshop har den inne nå. har selv bestilt den. Lenke til kommentar
jo-mar Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Fikk min UXi for et par dager siden, og var veldig fornøyd inntil igår, da jeg oppdaget at den slipper inn lys i øvre hjørner. Dette er svært kjedelig når man jobber med mørk bakgrunn. Virker som om panelet ikke er "tight" nok festet til rammen/kabinettet i de aktuelle områder, men om det har noen sammenheng med lysinntrengningen vet jeg jo ikke. La det være sagt, at jeg totalt sett er såpass fornøyd med skjermen,at jeg utstår nesten ikke tanken på å være den foruten ved en eventuell reklamasjon Farger og innsynsvinkel er noe det beste jeg har sett på en LCD-skjerm. Mitt øye ser heller ingen tegn til etterslep ved spill og film. Grunnen til at jeg valgte UXi framfor UX, var kontrastnivået, som på papiret skal være vesentlig bedre på nykommeren(700:1). Men om det er verdt 1700kr ekstra, kan selvfølgelig diskuteres all den tid UX ikke har fått noen anmerkninger om dette på noen test jeg har lest. Eizo L885, er nok den beste av de tre alternativene som du lister opp, men da må du jo ut med ca 10-11000,- Jeg skal nà kjöpe meg en ny skjerm i 20" klassen og har leste igjennom testene som er gjort pà disse tre typene. Jeg stàr nà i valget à velge en av de fölgene skjermene og lurer pà om noen kan gi meg en uavhenging vurdering av hvilken som er best visst dere skulle kjöpt en: 1) NEC Multisync LCD 2080 UXi (jeg ser at 2080UX er testet, men 2080UXi er vel etterkommeren...?) 2) EIZO L885 3) LaCie PhotonVision II 20 Setter pris pà en seriös tilbake melding. mvh, Rossi 5181226[/snapback] Lenke til kommentar
mamba Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Fikk min UXi for et par dager siden, og var veldig fornøyd inntil igår, da jeg oppdaget at den slipper inn lys i øvre hjørner. Dette er svært kjedelig når man jobber med mørk bakgrunn. Virker som om panelet ikke er "tight" nok festet til rammen/kabinettet i de aktuelle områder, men om det har noen sammenheng med lysinntrengningen vet jeg jo ikke. Har bestillt meg en UXi skjerm nå. Håper jeg ikke vil la meg irritere av dette fenomenet. Skjermen koster tross alt så mange penger at man bør være helt fornøyd etter å ha tatt den i bruke. Glede meg til å ta den i bruk. Har en Benq nå som jeg ikke er helt fornøyd med. Erfaringsmessig er Nec skjermene kvalitet til fingerspissene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå