zatux Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Vi kan alle se oss enige i at moped er ett utmerket fremkomstmiddel for oss ungdomer, og at det er med på å gjør oss mer sosiale osv. Men likevel klarer våre kjære politiske makter å sette prisene bare høyere og høyrer. Rett å slett ødelegger noe av det vi setter pris på som ungdommer. Noen som har noe mening når det gjelder de skyhøye prisene på mopedlappen og lettmotorsykkellappen ? Eventuelle argumenter som kan hjelpe til på ett evt. opprop på opprop.no ? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Billigere priser = Flere mopedister = Flere idioter på veiene. Jeg tror jeg liker det sånn det er nå. Bussen fungerte utmerket for meg, og hvis bussen ikke gikk, hadde jeg en mamma som kjørte meg, da gjerne mot at jeg hjalp til litt hjemme. Lenke til kommentar
zatux Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Jeg skal se meg enig i det. Mener likevel prisen er ett hakk for høyt, og ser man fremover, så kan man helt sikkert vente oss en enda større stigning. Men hva med billigere lapp og strengere krav på det teoretiske og praktiske ? For å ta meg som ett eksempel, jeg sitter i en posisjon hvor jeg bor litt utenfor tettstrøkene, hvor (skole)bussen kun passeser to ganger til dagen. Og hvor begge mine foreldrene jobber utenom gårdsbruket. Da blir moped straks praktisk. Kan forøvrig tenke meg det finnes flere en bare meg i denne posisjonen. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Skaff deg en deltidsjobb til å finansiere mopedlappen da vettu. Ingen ting er gratis. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Eventuelle argumenter som kan hjelpe til på ett evt. opprop på opprop.no ? 5181206[/snapback] Internettopprop virker jo like bra hver gang. Lenke til kommentar
zatux Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Skaff deg en deltidsjobb til å finansiere mopedlappen da vettu. Ingen ting er gratis. 5181781[/snapback] Man kan kjøpe en billig bil, å synes den er dyr. Men den er likevel verdt prisen. Man kan kjøpe det billigeste domene, men likevel synes den er dyr. Selv om det var verdt prisen. Men når det komme til mopedlappen, så er den også dyr, men den er ikke verdt prisen. Man betaler liksom for lappen, og litt til... Ingenting er gratis. Helt korrekt. Men det er forskjell på om ting er uvesentlig dyre eller om de er rimelige. Nå var det der om meg selv kun ett eksempel. Har deltidsjobb. Kommer til å ta lappen. Men sier bare jeg er missfornøyd med prisen. Lenke til kommentar
zatux Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Internettopprop virker jo like bra hver gang. 5181971[/snapback] Sant nok. Selv om det ville kommet til å få mye oppmerksomhet, så vet jeg godt at bort i mot ingenting vill komme til å bli gjort. Men folk vil legge merke til det. Tenke en ekstra tanke over det. Og det er godt nok for meg. Kall det gjerne den første byggeklossen ^^, Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Ikke for å helle kaldt vann i blodet på det, torvald, men...: Nei. Du kommer ikke til å bli den første byggeklossen. Folk vil ikke legge merke til det. Det kommer ikke til å få mye oppmerksomhet. Det er et internettopprop! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 De fleste som kjøper moped i dag, virker det for meg, kjøper moped for å ha det gøy og ikke for å bruke det som et fremkomstmiddel. Ikke at det er noe galt i det, ingen kan si noe på det. Men for å se det litt fra de som lager reglene sin side, så fører vell dette kanskje til litt mye tull og tøys og ofte grenser som blir tøyd. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle og det er beklagelig for de som må lide. Skal man tenke økonomisk lønner det seg ikke å kjøpe en moped som fremkomstmiddel i dag hvis man bare skal bruke den i 2 år. Sertifikat, moped og bensinutgifter blir mye større en evt. bussutgifter på de to årene. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor folk investerer i moped engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå