Truman Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Ehm. Jeg har fulgt med i dette forumet en god stund nå. Det er veldig preget av "hvilken distro", "jeg finner ikke windows-partisjonene mine", "får ikke lyd i linux" bla bla bla... Et lite tips til dere som er usikre: Se gjennom tidligere posts, dere vil HELT sikkert finne svarene deres der. Og til venstre finnes det en link som heter "Søk". BRUK DEN! Av og til er det til og med samme person som lager 10 tråder med forskjellige linux-spørsmål. Jeg sitter da med oppfatningen "jeg skal installere linux, men gidder ikke lese meg til hvordan ting funker, så jeg poster masse spørsmål her om alt jeg lurer på, så kan andre folk finne ut av det for meg". Det er ikke sånn linux-ånden bør være! For å lære linux trengs det litt innsats! såh :smile: [ Denne Melding var redigert av: Truman på 2002-08-29 20:35 ] Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hva med en annen topic på denne posten? Btw: du kan søke etter slike poster også, det fins mange som whiner om folk som ikke bruker søk-funksjonen! :razz: Lenke til kommentar
termos Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Oi Oi Oi, bedre kunne jeg ikke sagt det selv! Er så enig med deg Truman! :smile: Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 alle sammen, les "hvordan stille spørsmål" pdf dokumentet til smoothwall! masse smart lesestoff der :smile: Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Et glimrende sted å starte er: The Linux Development Project Samt en må jo ikke glemme ... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Ja, det blir litt àla: "...jeg skal installere Linux fordi da synes alle vennene mine at jeg er så kuuul - men egentlig er jeg ikke det så da må dere andre gjøre det for meg..." Etter snart ett år her inne er mitt inntrykk at det er ett dusin saker som gjentas til det kjedsommelige. (blant andre denne) :smile: Ha en riktig fin dag :smile: Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg er faktisk av de som har lurt på en del ang. linux - har vel 2 poster her på forumet - beklager at jeg skrev dem!!! Men fy f... at dere gidder og bruke tid på og kritisere de som lurer på noe - hvis dere er så utrolig drevene på linux og vet hvor dere finner svar på alt, så hadde det jo vært kjekt om dere bare gikk inn på de trådene dere så, og la igjen en link dit dere vet at det finnes svar på det brukeren lurer på. Så slipper dere kanskje også og se flere tråder fra den stakkaren.. Jeg søkte masse rundt på nettet FØR jeg la inn postene mine, men tenkte at jeg kanskje skulle spørre om det JEG lurte på... men, men - Dere vil ikke se flere sp.mål fra meg ang Linux. Har gitt opp hele dritten - Er ikke kul nok jeg da, Dan :wink: Min erfaring med Linux er at de som driver med det er en gjeng med forståsegpåere, en type mennesker jeg ikke helt takler... Men som sagt mine bekymringer er over og jeg heiv inn win98 på gamleburken min - og det går så det griner - Så mitt tips til dere som åpnet denne posten for å finne et svar ang Linux - Drit i det - Kjør inn Win98 SE el. lignende (hvis det er en gammel maskin - Går på min 166MMX med 80 MB minne ) el XP hvis du har maskinvare til det! Og til dere som kan Linux og syns det er for jævlig at noen spør om det på forumet.... Skulle virkelig ønske jeg var like kloke og dyktige som dere! Ja til et forum uten noen innlegg - JoooHooo! Ha en fortsatt skjønn helg alle sammen! Lenke til kommentar
swanky Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Til dels kan jeg skjønne frustrasjonen din, men det er egentlig ikke noe å ta på vei for. De som henger på hardware.no har nok generelt fint lite med utviklingen av Linux å gjøre. Dersom du har spørsmål om Linux, så finnes det langt bedre plasser å henvende seg. Kan anbefale http://www.linuxnewbie.org/forum/ Litt større nedslagsfelt og kompetanse blant brukerne enn du finner her. Husk en ting: Linux er ikke bare en programvare som du prøver å få til å fungere, Linux er en kultur, en ideologi, et standpunkt - i det hele tatt en egen måte å handle og tenke på. swanky Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: Den 2002-08-31 22:05, swanky skrev:Litt større nedslagsfelt og kompetanse blant brukerne enn du finner her. ...ikke fullt så sneversynte heller kanskje :smile: virker som om en del her inne "glemmer" at de har vært nybegynnere selv en gang i blant. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: Den 2002-08-31 22:22, Dan Hansen skrev:virker som om en del her inne "glemmer" at de har vært nybegynnere selv en gang i blant. Riktig det, men jeg spammet noe forum med "hvilken distro" o.l. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 For å si det slik. Hver gang jeg har hatt problemer så har jeg søket. Om jeg finner svaret så gidder jeg ikke å bry dere med flere newb-spørsmål. Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Kjør Slackware 9.0 Beta, installerte det selv i natt. Er DIGG! Takk Sir Patrick Volkerding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå