computerFreak Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har litt i overkant av 3000kr til å bruke på kamera. Skal ha eit lite kamera, som er lett i bruk og har god bildekvalitet. Noen anbefalinger? På forhand takk! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Når du sier "lite kamera" hvor lite mener du? Bare at det skal være av typen kompaktkameraer, eller at det faktisk skal være veldig smalt? Hvor store utskrifter er de største du kan tenke deg å skrive ut? A4? A3? Trenger du manuelle funksjoner som f.eks blenderprioritet, lukkertidsprioritet, og manuell innstilling? Trenger du muligheten for mer enn 1 sekund lukkertid? Må prisen på 3000kr være inkludert minnekort, batteri, bærevekse og frakt, eller er det bare kameraet? Lenke til kommentar
computerFreak Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Treng bare å vere ett kompakt kamera. A4 er vel kankje det største... Dette kamera er ikke til meg men til noen andre... Nei, treng ikke mangen manuelle innstillinger.... Er kanskje ikke helt nødvendigt, men hadde vert grett... Hvis prisen er på 3000 kr, treng ikke dette vere inkludert. Men viss prisen overstiger 3500kr... så er nok det nødvendigt. (kan strekke meg litt) Lenke til kommentar
caton Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Er selv på jakt etter noe av den samme sjangeren, og har kommet frem til at kamera som Nikon coolpix L1. Er mye for pengene og bra nokk hvis du ikke er kresen eller vidrekommer i digitalfoto. Hp har flere som er verd å se på hvis du skall ha mye for pengene. Men kan du strekke deg litt, er nokk Canon S2-IS det beste valget nor det kommer til kvalitet og litt proffere. Lenke til kommentar
computerFreak Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Har lest en del omtaler på CANON PowerShot S2 IS nå, og jeg får nesten litt lyst til å strekke meg. Det er jo tross alt ikke jeg som må betale Her er en av omtalene jeg leste: http://www.dinside.no/php/art.php?id=212622 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hos Preus (var innom butikk i går) får du Ixus 750 til 3495! Det er beste pris jeg har sett både på og av nett..... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Har lest en del omtaler på CANON PowerShot S2 IS nå, og jeg får nesten litt lyst til å strekke meg. Det er jo tross alt ikke jeg som må betale Her er en av omtalene jeg leste: http://www.dinside.no/php/art.php?id=212622 5181382[/snapback] S2 er ikke akkurat så lite - men om du synes kameraet passer bra til deg anbefales det KLART foran et kompakt lommekamera any day . Lenke til kommentar
computerFreak Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Går nok for Fuji Finepix F10, Canon (S2IS) var ikke akkurat det som var ønsket. Selv så ville jeg seff hatt Canon sitt, men det er ikke opp til meg... http://www.akam.no/test/digitalkamera/fuji...pix_f10/17393/3 Noen kommentarer til dette kompakt kameraet? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 canon a610 kan du også vurdere. fordel med sd kort, aa batterier, manuelle muligheter som ikke finnes på fuji f10 osv. Lenke til kommentar
computerFreak Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Har ikke så mye bruk for manuelle innstillinger, for dette kameraet er til en "amatør". :!: Men får jo bruke kameraet selv også. Kameraet jeg såg på hadde jo såpass god autofokus og stuff, at det holder sikkert til langt en lengre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå