Gå til innhold

overklokking av amd athlon xp

Anbefalte innlegg

hei.. :):):):):):)

hadde tenkt og kjøpe meg ny cpu. men så tenkte jeg. jeg kan jo overklokke den jeg har. :D:D

jeg trenger tips om hvordan jeg kan overklokke prosessoren min. går det og overklokke med en sterkere kjøler??

hvor mye kan jeg presse min althon xp 1600+ prosessor før den ryker? :hmm:

den kjører nå på 1,4 ghz, kan man øke denne hastigheten til 2,2 ghz eller mer??

kan man gjøre en tweak med hovedkortet også?

har et asus a7n8x-x hovedkort. duger dette?

takk for svar :)

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hallo.

har vært og skjekket litt rundt på nettet. fant en althon xp 3200+ FSB 333 på it24.

har hørt at den skal være en skikkelig god overklokker :D

skjekket prisen på den, bare 995 :D helt sjukt:D

burde jeg gå for denne ellr? er det værdt det :hmm::hmm:

takker for svar :)

Lenke til kommentar

kjøp en opteron 144/146 og klokk den heller! kjempegode klokkere til bare litt over en tusenlapp :D

edit: en her på forumet som har klokket en 146 til 2,8GHz eller noe med stock-kjøleren. . . det er samme kjerne eller noe som FX-prosessorene så det blir en FX-57 til 1500,- istedenfor til ca. 9000,- :dribble:

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

opteron har få og lite utviklete hovedkort.

hvis du vil ha bra system som ikke koster allverden, ta en titt på bruktmarkedet. en som f.eks selger asus p4e800-dlx + 2.8ghz pentium HTT for 1500. klokker bra og koster ingenting. fristet til å kjøpe selv. det hovedkortet kan du kjøpe en adapter til også slik at du kan kjøre pentium-m på det. da får du ytelser opp imot og forbi fx-57, iaffal hvis du klokker litt. dothanprosessorene koster litt da, 2kish

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

jeg er nå redd får at jeg kan ha fått en bug i cpuen min.. før kjørte den på 1,75ghz OC jeg har satt ned frekvensen til den vanlige hastigheten. men nå syns jeg den ikke henger ordentlig med i svingene :cry::cry::cry: ... hva kan jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som dere ser så har jeg tidligere prøvd og klokke CPUen... nå lurer jeg bare på.. hva er normal temperatur??

prosessoren kjører 133Mhz FSB og ligger på en 30 grader idle å oppimot 48 i load.

når jeg klokke prosessor til 166Mhz FSB går tempreaturen opp til 50 ++..

finnes det noen måte og få kjølet den bedre?? :hmm:

Lenke til kommentar
Som dere ser så har jeg tidligere prøvd og klokke CPUen... nå lurer jeg bare på.. hva er normal temperatur??

prosessoren kjører 133Mhz FSB og ligger på en 30 grader idle å oppimot 48 i load.

5996380[/snapback]

du må sette på en bedre vifte, og eller ta av dekselet på kabinettet for å få bedre lufting. billig og bra (hvis ikke pc´en står i stua da :!:

Lenke til kommentar

5996380[/snapback]

du må sette på en bedre vifte, og eller ta av dekselet på kabinettet for å få bedre lufting. billig og bra (hvis ikke pc´en står i stua da :!:

5996788[/snapback]

skjekka vilken kjøler jeg har.. har en TT silent tower. d må vel være nåkk futt i den??

Lenke til kommentar

5996380[/snapback]

5996788[/snapback]

skjekka vilken kjøler jeg har.. har en TT silent tower. d må vel være nåkk futt i den??

5997015[/snapback]

i følge andre brukere av den kjøleren har de bare gode ord å si på den, men det kommer jo an på hvor du har pc´en, husk at det blir ikke kaldere i pc´en enn det er i rommet den står :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...