Gå til innhold

Kontrollere bruk av script (prøveversjon etc.)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker :) Men hvis jeg sjekker opp en bestemt dato med serverens dato, kan brukeren, hvis han/hun selv administrerer serveren stille datoen tilbake (ikke at jeg tror noen kommer til å gjøre det ;)). Er det mulig å hente nåværende tid fra en annen server, f.eks. min egen? Og hva er beste løsning for å legge inn datoen brukeren installerer scriptet? Hvis installeringsdatoen lagres i en database/txt-fil kan jo brukeren enkelt endre denne datoen til 1. januar 1987 etc. ;)

Lenke til kommentar

Tja... de fleste websider ønsker nok å holde tiden på serveren ganske korrekt - glem ikke alt problemet det vil skape ved at klokken går feil:

Ingen scripts stemmer

Ingen logger stemmer

Ingen databasetider stemmer

osv osv.

Uansett så kan jo legge til installeringstidspunktet, og sjekke at nå er større enn dette. I tillegg så kan du jo telle antall aktivering eller noe.

Glem ikke at dersom du henter klokken ekstern betyr dette at du ikke må stenge scriptet med en gang klokken på din server ikke stemmer - for det kan være nettverskproblemer.

For de aller fleste brukerene dine kan det nok være et stort problem at klokken går feil, og dette burde holde.

Finnes mange måter å lagre datoen brukeren innstallerer et scrpt, lag din egen kryptering og lagre den i en fil er nok så enkelt. Eller så ennå enklere er det å sjekke datoen filenene dine ble opprettet.

Lenke til kommentar

Lurer på om dette egentlig er spesietl mye vits i?

Visst man legger til denne koden i en bestemt fil er det jo bare for brukeren å lage en ny versjon av denne filen om han har peiling på PHP.

Men igjen om man har peiling så er det jo bare å lage sitt eget system..

Lenke til kommentar
Lurer på om dette egentlig er spesietl mye vits i?

Visst man legger til denne koden i en bestemt fil er det jo bare for brukeren å lage en ny versjon av denne filen om han har peiling på PHP.

Men igjen om man har peiling så er det jo bare å lage sitt eget system..

5184401[/snapback]

Som nevnt over, for å f.eks. la brukeren prøve et script i 30 dager. Eller om man ønsker å hindre andre i å se koden av sikkerhetsmessige årsaker. Finnes sikkert tusen andre grunner :)

Lenke til kommentar

Equerm, hvis du leser det jeg skrev tidligere så ser du at jeg foreslår å krytere filene. Derfor kan ikke brukeren se hva som er hvor, eller jukse ved å lage en ny versjon av filen.

Og ang. det med de som har peiling kan bare lage et eget. Det finnes mange scripts som man implementerer i sine egene scripts, se f.eks. classer eller grafer - ingen kunder er villige til å betale et par tusen for at man skal skrive et eget graf script til de - når dette kan kjøpes ganske billig. Eksemplene er mange.

Lenke til kommentar
Equerm, hvis du leser det jeg skrev tidligere så ser du at jeg foreslår å krytere filene. Derfor kan ikke brukeren se hva som er hvor, eller jukse ved å lage en ny versjon av filen.

Og ang. det med de som har peiling kan bare lage et eget. Det finnes mange scripts som man implementerer i sine egene scripts, se f.eks. classer eller grafer - ingen kunder er villige til å betale et par tusen for at man skal skrive et eget graf script til de - når dette kan kjøpes ganske billig. Eksemplene er mange.

5185254[/snapback]

Ok, ja du har jo et godt poeng der. Få bedrifter som vil betale folk for å lage slike

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...