speedbird01 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hei. Etter mye stress med trådløst hos naboen har vi besluttet å skaffe oss enda en trådløs ruter, en i hvert hus. hvordan kobler man sammen to rutere? Den ene er en phillips et eller annet. og jeg har en linksys wrt45g. Phillipsen er koblet til bredbåndsruteren vi fikk fra telenor. Det jeg har prøvd er å ha en kabel fra lan port 1 på phillipsen til "internet" porten på linksysen.. men jeg får ikke koblet meg til internett. Får ip adresse og sånt fra linksysen. Noen som har noen tips og triks? Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 bidge ... ? eller bruke WDS .. (WDS - Wireless Distribution System. Et system som skal gjøre det mulig med "interconnection" mellom access points på tråløst.) Lenke til kommentar
lasr Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg har et lignende oppsett. Merk deg at Linksysen er en betydelig bedre router enn Philipsen. Koble Linksysen til bredbåndsrouteren og Philipsen til Linksysen LAN til LAN. Slå av DHCP i en Philipsen , og se til at begge har boksenes IP adresse er i samme range. Philipsen blir da et rent aksesspunkt, men du kan fortsatt benytte deg av MAC-filtrering i brannmuren. LASR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå