janfredrik Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Ser et den trådløse ruteren koster 1498,- hos NGT. Men ved kjøp av ruteren der ser det ut til at du slipper unna etableringsprisen. Så da er den ikke fryktelig dyr lenger. 5182762[/snapback] Hvor står det? Ser nederst til høyre på denne siden at den koster 598? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Denne tråden vriker relevant for mitt problem så her er det:Har en 2400/800 linje fra NGT og Speedtouch510i Router/modem. I tillegg har jeg kjøpt en Cnet CWR-854 trådløs G-ruter. kan jeg seriekoble de to ruterne, slik at jeg har adgang til min stasjonære Pc via trådløst nettverk? 5182883[/snapback] Ja det kan du. Enten ved å fysisk skru av ruting funksjonen i CNet-ruteren dersom det er mulig. Eller du kan koble ethernet-kabelen fra SpeedTouchen i en av LAN-portene på CNet-ruteren, altså ikke i WAN-porten. CNet-ruteren vil da fungere som et aksesspunkt og videreformidle IP-adresser trådløst. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Ser et den trådløse ruteren koster 1498,- hos NGT. Men ved kjøp av ruteren der ser det ut til at du slipper unna etableringsprisen. Så da er den ikke fryktelig dyr lenger. 5182762[/snapback] Hvor står det? Ser nederst til høyre på denne siden at den koster 598? 5182898[/snapback] Det står som nest øverst punkt i denne prislisten. Men det kan godt tenkes at den er på tilbud. Jeg ville vært veldig OBS på om den prisen på 598 er for leie eller kjøp. Og om man dersom man kjøper den til 598,- også slipper unna etableringsprisen. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Alle som bestiller får Kampanjeetablering på 0 kr som det står på forsida Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Alle som bestiller får Kampanjeetablering på 0 kr som det står på forsida 5182996[/snapback] Oki, og dersom du får med den trådløse ruteren med 802.11g standarden til 598,- vil jeg si at du har gjort et godt kjøp. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har ikke passordet mitt her (er på jobb), men noen har mulighet for å logge inn å se hva det står om det tilbudet på ruter til 598,-. Gjelder det kjøp eller leie? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Ja det ville vært fint om noen kunne logget seg inn og sjekket det. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) "Instillingene stod på forumet til ngt" Noen som kan gi meg en link til denne informasjonen? Forresten så ringte jeg og spurte om informasjonen, men den ville de ikke utgi, og henviste til "avtalen" at de ikke trengte å gjøre dette. Jeg kan forstå at NGT ikke kan levere teknisk hjelp til andre produkter enn sine egne, men jeg fant ingen ting i avtalen om at de kunne nekte å oppgi dataen jeg trenger for å koble meg til, for utstyret forstår jeg meg bra nok på. (tror jeg =P ) edit_ takker, lez have a go spørs om denna 3com greia fikser GDMT =S et par dager siden sist forsøk Endret 20. november 2005 av genesis Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Circuit Type: G.DMT VPI: 1 VCI: 1 Encapsulation type/Data link encapsulation: PPP Encapsulating type/PPP Mode: VC Multiplexed (MUX) Protocol: PPPoA Modulation: Multimode Username: P##### hvor ##### er kundenummeret ditt minus 10000 (f.eks 54321 blir da P44321) password: samme som aktiveringspassordet du brukte til å aktivere routeren. PPP Authentication: CHAP Lenke til kommentar
ederkoppen Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 jeg har hatt NGT's trådløse boks på en Alpha 1000 linje. Jeg fikk opplyst at den støtter 802.11g og det gjør min pc også (den støtter ikke b iflg specs). Den har fungert utmerket i snart 1år. Har forøvrig en stabil og god linje, tror det må være 5 mnd siden den sist var nede noen minutter Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Jeg har bredbånd fra NGT i snart 2 år og har aldri hatt nedetid. Måtte restarte modemet en gang, thats it. Har fått logga inn og sjekka litt. Det ser ut til at det tilbudet på 598,- kun gjelder ved kjøp av den 802.11b ruteren. Det forutsatte visst også at man allerede benytter Netopia-ruter. Her er en gjengivelse av teksten på siden til NGT (krever innlogging): Et abonnement hos NextGenTel inkluderer lån av en ruter. Ønsker du en trådløs ruter i stedet kan du bytte mot et ekstra engangsbeløp. Ruteren, Netopia 3357W, er utvalgt og testet av NextGenTel for å passe inn i et ADSL-abonnement fra oss. Den nye trådløse ruteren har de samme avanserte funksjoner som vår standardruter. I tillegg er den trådløs og gir deg 11 Mbit (802.11b) WiFi løsning, og har fire utganger (fire fysiske LAN porter -RJ45). Det betyr at du kan koble flere PC'er og skrivere til ruteren uten å måtte investere i ekstrautstyr som hub eller svitsj. Levering forutsetter at det er teknisk mulig å benytte den trådløse ruteren sammen med din ADSL-linje. Har du ruter fra før må du sende denne i retur når du mottar den trådløse ruteren. En forutsetning for bytte av ruter er at ruteren du har fra før også er av typen Netopia. Har du ikke ruter fra før vil den trådløse ruteren bli levert sammen med bredbåndslinjen din. Ved bytte av ruter vil leveringstid være mellom 3 og 6 uker. Endret 21. november 2005 av jdmonstad Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Er det sant at det er masse rart med NGT? Han vurderer å ha telenor i stedet.. Lenke til kommentar
roac Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Er det sant at det er masse rart med NGT? Han vurderer å ha telenor i stedet.. 5187644[/snapback] Jeg har hatt NGT i 4-5 år nå, og har hatt lite problemer. Det er selvfølgelig frustrerende når noe går galt (spesielt siden jeg ikke har fasttelefon), men det ville det vært uansett. Jeg er godt fornøyd med NGT. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg vil påstå at NGT er overlegne når det gjelder stabilitet på linjene. Men når det kommer til kundeservice har de fremdeles langt igjen å gå. Men, NGT skal nå ansette en ny sjef for dette og det vil nok forhåpentligvis bedre dette. Lenke til kommentar
roac Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg vil påstå at NGT er overlegne når det gjelder stabilitet på linjene. Men når det kommer til kundeservice har de fremdeles langt igjen å gå. Men, NGT skal nå ansette en ny sjef for dette og det vil nok forhåpentligvis bedre dette. 5189641[/snapback] Har de ikke forsøkt det før, eller er det bare jeg som husker feil? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Fikk svar fra ngt i dag: Hei! For mer info om våre rutere kan du finne på http://www.nextgentel.no/privat/produkter/ruter/ Du må bruke vår ruter i det første kontaktpunktet, men har du egen trådløs ruter kan den kobles til etter vår. Med vennlig hilsen Salgstelefonen 07979 Tlf: 07979 || Faks: 55106013 E-post: [email protected] Nextgentel AS Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg vil påstå at NGT er overlegne når det gjelder stabilitet på linjene. Men når det kommer til kundeservice har de fremdeles langt igjen å gå. Men, NGT skal nå ansette en ny sjef for dette og det vil nok forhåpentligvis bedre dette. 5189641[/snapback] Har de ikke forsøkt det før, eller er det bare jeg som husker feil? 5189658[/snapback] Ehm, joda... Men jeg er evig opptimist... Kan ihvertfall ikke bli værre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå