Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Routeren som følger med NGT?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Skal bestillte internett fra nextgentel nå, og da lurer jeg på hvordan den trådløse routen som følger med er? [Denne]

Og vet dere noen andre gode trådløse routere som passer med ngt?

Lurer også på om min Thomson 510i bridgemodem vil fungere som modem?

5180588[/snapback]

Det er visstnok ikke bare enkelt å bytte til egen router. Men, jeg ragerte på noe som står på NGT sine sider:

Å jobbe i et trådløst nett innebærer at du øker risikoen for at andre får tilgang til nettverket ditt eller får tilgang til dine data innenfor en radius på ca 200-300 meter.

De mener vel inntil 10km eller noe sånt? :)

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale deg den trådløse ruteren fra NGT pga. at den kun støtter 802.11b standarden som er vesentlig tregere enn dagens mest brukte 802.11g.

Dersom du har lite peiling på nettverk vil jeg anbefale deg å kjøpe med den vanlige ruteren fra NGT og kjøpe et trådløst aksesspunkt i tillegg. Har du mer peiling kan du kjøpe en trådløs ruter som det er mulig å bruke uten ruting-funksjonen.

Lenke til kommentar
Vil ikke anbefale deg den trådløse ruteren fra NGT pga. at den kun støtter 802.11b standarden som er vesentlig tregere enn dagens mest brukte 802.11g.

Dersom du har lite peiling på nettverk vil jeg anbefale deg å kjøpe med den vanlige ruteren fra NGT og kjøpe et trådløst aksesspunkt i tillegg. Har du mer peiling kan du kjøpe en trådløs ruter som det er mulig å bruke uten ruting-funksjonen.

5180965[/snapback]

Hvis du har relativt høy hastighet og flere enheter så er jeg enig. Ellers hadde ikke jeg giddet å bry meg. Jeg har selv bare 11Mb her, det er jo uansett ADSL-forbindelsen som er begrensningen.

Og når det er sagt, dersom du skal ha flere enheter på trådløst nett, vær klar over at den reelle ytelsen på det trådløse nettet faller grusomt fort med antall enheter, det er et bus-nettverk ikke stjerne. Jeg avbefaler på det sterkeste trådløst nettverk i alle tilfelle der hastighet på lokalt nettverk er viktig.

Lenke til kommentar
Og når det er sagt, dersom du skal ha flere enheter på trådløst nett, vær klar over at den reelle ytelsen på det trådløse nettet faller grusomt fort med antall enheter, det er et bus-nettverk ikke stjerne. Jeg avbefaler på det sterkeste trådløst nettverk i alle tilfelle der hastighet på lokalt nettverk er viktig.

5181668[/snapback]

Skal bare ha to brukere trådløst på en 2 mbit linje.

Lenke til kommentar

5180965[/snapback]

Hvis du har relativt høy hastighet og flere enheter så er jeg enig. Ellers hadde ikke jeg giddet å bry meg. Jeg har selv bare 11Mb her, det er jo uansett ADSL-forbindelsen som er begrensningen.

5181668[/snapback]

Hva mener du med "relativt høy hastighet" i dette tilfellet? Jeg har 3500 linje, og jeg merket en veldig stor forskjell da jeg byttet ut min 802.11b-ruter med en 802.11g-ruter.

Du skriver "anbefaler på det sterkeste trådløst nettverk i alle tilfeller der hastighet på lokalt nettverk er viktig". Hva mener du med det??

Lenke til kommentar
Hva mener du med "relativt høy hastighet" i dette tilfellet? Jeg har 3500 linje, og jeg merket en veldig stor forskjell da jeg byttet ut min 802.11b-ruter med en 802.11g-ruter.

Du skriver "anbefaler på det sterkeste trådløst nettverk i alle tilfeller der hastighet på lokalt nettverk er viktig". Hva mener du med det??

5181774[/snapback]

For det første... Jeg har aldri merket noe problem med trådløst her hos meg, opp til 5Mb. Men, det kan selvfølgelig være forskjell på utstyr også.

For det andre: Typo. Det skulle stå avbefaler. Rettes i innlegget mitt nå.

Edit: Ikke typo likevel, du som leste feil :)

Endret av roac
Lenke til kommentar

Dersom du bestiller den boksen med trådløst så vil den fungerer både som modem og som en trådløs ruter.

Som sagt vil jeg heller anbefale deg å kjøpe et trådløst aksesspunkt i tillegg.

F.eks: Link til et 3Com aksesspunkt hos Komplett

Har selv dette aksesspunktet og er veldig fornøyd, stabilt og brukervennlig.

Personlig vil jeg anbefale deg å ikke velge ruteren fra NGT dersom du er opptatt av hastighet. Dersom det ikke er så viktig med hastighet, men mer viktig at det er ryddig med tanke på antall nettverksbokser ol. ville jeg valgt den trådløse ruteren fra NGT.

roac:

Beklager, leste feil ja. Avbefaler er ikke et ord jeg er vant med så leste det som anbefaler.

Endret av jdmonstad
Lenke til kommentar
Okay. La oss si at jeg ikke bestiller en trådløst ruter fra ngt, leverer de meg separat ett modem?

5182663[/snapback]

Nei, da vil ruter og modem være i den samme boksen.

Men tittet litt på denne siden hos NGT. og der ser det ut som om de har kommet med en ny trådløs ruter som støtter 802.11g standarden. Det ser ikke ut som om den ruteren er den som følger med til utlån dersom du velger trådløst, men det er en trådløs ruter som kan kjøpes av NGT utenom ser det ut til.

edit: skriveleif

Endret av jdmonstad
Lenke til kommentar

Denne tråden vriker relevant for mitt problem så her er det:

Har en 2400/800 linje fra NGT og Speedtouch510i Router/modem. I tillegg har jeg kjøpt en Cnet CWR-854 trådløs G-ruter. kan jeg seriekoble de to ruterne, slik at jeg har adgang til min stasjonære Pc via trådløst nettverk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...