Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny maskin låser seg helt innimellom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan google etter og laste ned MemTest (MemTest86). Er et bittelite program som belaster minnet hardt, og som rapporterer om eventuelle feil.

 

Men det er noe som er fryktelig rart hos deg, hvis du bokstavelig talt mener du kan spille spill i flere timer, hvis det ikke er kabal du snakker om, men tunge spill burde det være belastning nok til å få frem feilen hvis det hardware relatert.

 

Har du sjekket i "datamaskin behandling" at det ikke er noen enheter med gult utropstegn ved seg, altså at alle drivere til alle enheter er på plass og feilfri?

 

Du sier at den ene skjermen slår seg av, det syns jeg også var litt mystisk... Hva skjer på den andre da?

Prøvd å koble vekk den skjermen som skrur seg av?

Og alt som har med Nivida firewall er helt avinnstallert nå?

Lenke til kommentar
Opplever man noe forskjell egentlig om os ligger på en ide disk eller en sata ?

Jeg har ikke registrert noen forskjell i alle fall. Men tenkte på dette som vi snakket om tidligere i tråden, med å ha nyere bios uten og først oppdatere chipsetdrivere. Så vidt jeg har forstått er dette noe som kan skape alvorlig permanente skader på filsystem.

Så hvis det nå fungerer med en annen disk lurer jeg på, har du reinnstallert på den opprinnelige disken siden du flashet biosen?

Lenke til kommentar
Så hvis det nå fungerer med en annen disk lurer jeg på, har du reinnstallert på den opprinnelige disken siden du flashet biosen?

 

Nei det har jeg jo faktisk ikke..

Men jeg opplever ingen ytelsesforskjell foreløpig iallefall,

så lar OS ligge på IDE disken til neste reinstall.

 

Hvis ikke noe skulle oppstå etterhvert..

 

Takk for all hjelp. Forhåpentligvis er problemet løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...