thelea Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Ok folkens, de merkelige hendelsene fortsetter for mine to WD80se på et Abit KT7-raid fortsetter. Kjører de i raid 0 på 2M block size, på hver sin kabel og cabel select. Etter fdisk og etter formatering i dos, har jeg plugget inn en annen hd på idekontrolleren og kjørt winxp. Da yter raiddisken over 33000 poeng i SiSoft Sandra2001 og har meget gode lese- og skriveverdier. Alt funker greit her, men når jeg så installerer winxp på raiddisken (med ingen andre hd tilkoblet) har ytelsen sunket drastisk til 15000-20000 poeng. Har flashet bios på hk og raiden, og har nyeste highpointdrivere og viadrivere. Har prøvd med både fat32 og ntfs med samme resultat. Det er merkelig at det skal bli slik stor forandring med samme drivere på raiddisken. Har målt ytelsen med både kun den ene raiddisken tilkoblet og en annen hd tilkoblet som har kjørt winxp. Selv da blir ytelsen like lav på raiddisken med os installert. Men som sagt blir ytelsen høy når os ikke er installert... Hva kan dette skyldes? Noen må hjelpe meg å kurere problemene!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå