Gå til innhold

Er skjermkortet røket?

snikka1

Anbefalte innlegg

Jeg har et GeForce 6600GT PCIe kort. Er ingen storspiller, men skulle prøve meg litt i går. Etter kort tid låste maskinen seg helt. Tenkte at det kunne være at kortet var blitt for varmt. Startet opp igjen, og reduserte oppløsning samt grad på effektene. Det samme skjedde igjen, riktignok fikk jeg holde på litt lenger (viften går rundt på kortet). Startet opp for tredje gang, og justerte enda mer ned på innstillingene, men nå fikk jeg opp endel rare streker på skjermen. Jeg ga da opp og avsluttet helt.

Skrudde på dataen i dag, og maskinen booter, men når pålogginsvinduet skal komme opp blir skjermen svart.

Får startet opp i Safemode uten problemer, men i ordinær modus får jeg ikke opp pålogginsbildet. Noen som har tips om hva dette kan skyldes. Håper noen kan ta seg tid til å svare.

På forhånd takk

mvh

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Start opp i vga modus og innstaller skjermkort driverne på nytt.

5180648[/snapback]

Deistallerte driverne til skjermkortet, og fikk da startet opp. Installerte driverne som fulgte med kortet, men dette hjalp ikke. Deinstallerte igjen, og lastet ned siste oppdaterte driver på nettet, dette også uten hell.

Flere tips?

Lenke til kommentar
Om du avinstallerer skjermkortdriverne slik at den kjører på Standard vga-drivere, får du da bootet opp i vanlig modus?

5184403[/snapback]

Jepp.

Kortet har sittet i maskinen i ett år, med samme driver. Ikke hatt noe problem. Det som trigget dette var at jeg installerte Prince of persia, Warrior within. Dette har jeg selvfølgelig nå fjernet, uten at det hjalp.

Har dessverre ikke andre maskiner jeg kan prøve kortet i.

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...