Gå til innhold

SPDIF på Audigy 2 ZS?

Anbefalte innlegg

Og ja, helt enig i at en 3.5mm jack er en fullverdig utgang. Den er jo praktisk talt det samme som en RCA plugg bare at man kan sende stereo gjennom en jack...en RCA plugg er vel mono sånn at du må ha en pr høyttaler kanal. Hvis man skulle hatt 1 stk RCA pr kanal så hadde det blitt helt villt med utganger der bak....??

Nei for du trenger bare en leder (og dens jord) = 1 RCA for å overføre det digitale signalet. 99% av alle DVDspillere og forsterkere har enten optisk (toslink) eller coax (RCA) SPDIF inngang (eller begge) og 90% av alle lydkort har samme utgang. Men hos Creative derimot må du kjøpe en overgang fra mini-jack til RCA og så koble en RCA kabel fra den til forsterker. Og skal du ha optisk må du kjøpe den lille ekstraboksen vist lengre oppe. Selvsagt er det en ulempe og negativt når Creative er den eneste der ute som stikker kjepper i hjulene for simpel sammenkobling av lydkort/forsterker.

Og plassmangel er IMO heller ikke et godt poeng da Sony sine minidiscspillere har i alle år hatt minijack+optisk i samme kontakt.

5228677[/snapback]

Jeg skjønner at det gåt fint å bruke en RCA til digitalt, men jeg tenkte analogt jeg...man kan bare ha 1 stk mono kanal i 1 stk normal rca. For stereo trenger man 3 ledere. Som i en stereo jack....Så hvis man skulle ha alle utgangene til 5.1 + digital ut som RCA så VILLE det tatt über stor plass der bak!

Francis :D

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men da har du løsninger som dette:

maudioaudiophile2496.jpg

audiophile192.jpg

12950-3.jpg

Disse løsningene er går dog på bekostning av andre funksjoner og standarder, så de finner du kun på "profesjonelle" lydkort.

Jeg og syntes og at 3.5mm jack er en fullverdig analog plugg, men til SPDIF er den mye mindre brukervennlig enn RCA som resten av verden bruker.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er RCA å foretrekke, ingen kan vel mene noe annet. Men når vedkommende først har et Creative-kort, er det vel strengt tatt ikke noe vits i å gnåle om hvor sære Creative er. Det hjelper jo vedkommende fint lite.

Personlig ville jeg også hatt RCA på mitt Creative-kort, men det var ikke noe stort problem for meg å skaffe meg kabel med minijack<-->RCA.

---OT-start---

Noen tanker: Det virker som det er 2 "grupper" mennesker her inne (i samfunnet forøvrig antar jeg), løsningsorienterte og problemorienterte. Sistnevnte gruppe er tydeligvis mer opptatt av å gnåle om hvor dårlig produktet er, framfor å finne en løsning på problemet. Synd, men sant :shrug:

---OT-slutt---

Endret av Pantheon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...