gunnar.westholm Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Skall köpa ny kamera och Samsungs L55W verkar intressant med Mpeg4 video och 28mm vidvinkel, men hur är det med bild kvalite och övriga funktioner? kan inte finna nått test på den... Lenke til kommentar
qdos Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Ricoh GR Digital. Tilsvarer 28mm brennvidde på 35mm. Lenke til kommentar
persandvik Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg er i samme situasjon, og lurer fælt på L55w. Ricoh GR har ikke zoom, men bare fast brennvidde på 28mm, og er ikke noe alternativ for meg. Dessuten er den svinedyr. Samsungen har samme linse som Ricoh Caplio R2, og har muligens andre likheter også. Har ikke funnet noen tester av Samsungen, men L50 fikk dårlig resultat (billedkvalitet) i Akams test. Det behøver jo ikke bety at L55w er like dårlig. Canon Powershot s70 koster bare litt mer, ca. 3400, men er litt stor, og har dårlig videofunksjon (kun 10 sek i vga-kvalitet). Panasonic Lumix DMC-LX1 koster over 4000 og det gjør powershot s80 og. Disse har bra video og er stort sett greie ellers og, bortsett fra at s80 er litt stor (som s70-en). Ellers har du fujifilm E500/510, men de synes jeg virker litt utdaterte, men koster bare ca. 2000. Lite å velge mellom hvis man ønsker et billig, lite kamera med god vidvinkel, dessverre. Synd ikke Ricoh har oppdaterte Caplio R2 med bedre billedkvalitet og videofunksjon istedenfor den lange unødvendige zoomen på Caplio R3. Det hadde vært det perfekte kamera. Hvis noen finner flere alternativer, så hyl ut! Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Sliter selv med å velge. Har du/dere noen linker til tester av de nevnte kameraene? Jeg holdt på å kjøpe speilrefleks for å få litt flere muligheter, kontroll og vidvinkel, men tenkte at jeg heller vil ha et litt bedre kompaktkamera, da jeg synes det er viktig å ha et kamera man faktisk gidder å ha med seg. Forøvrig så tar jeg endel bilder av biler (både stillestående og i fart). Jeg vil ha: Vidvinkel Noe Zoom Brukervennlige manuelle funksjoner Raskt kamera Bra lysfølsomhet og/eller bildestabilisator Lite/lett kamera om mulig.. Bryr meg mindre om: Megapixler Video Optisk søker (bruker kun skjerm) Jeg vektlegger hastighet, og derfor er Ricoh Caplio R2 svært fristende. På den andre siden er jeg også ute etter bra lysstyrke og/eller bildestabilisator og derfor er kanskje Panasonic Lumix DMC-LX1 et bedre valg, men det igjen er litt tregt... Setter pris på litt innspill fra folk med erfaring (eller som har lest tester/tilbakemeldinger). Hvordan er L55w og Canon s70/80 i forhold til lysstyrke, bildestabilisator, hastighet og vidvinkel? (Har begrenset med tid til å surfe og dårlig tilgang på nettet - ellers hadde jeg ikke spurt) Endret 1. januar 2006 av Zamot Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Var ikke så mye hjelp å få nei.. Jeg var og kikket litt i butikkene, og kom frem til at S80 var relativt stort i forhold til Richo R3. Men fant ikke mange modeller i butikkene, og det var heller lite hjelp å få. Var innom en fuji-forhandler, og ble anbefalt S9500. Det blir jo igjen en helt annen klasse, men jeg vurderer det sterkt. Ble nemlig litt skremt av at det nevnes at R3 har dårlig bildekvalitet og feil med linselokket, samt at enkelte sier bildestabilisatoren har liten virkning... Ellers hadde jeg trolig kjøpt det. Men spørsmåler koker egentlig ned til om jeg gidder å drasse med meg S9500. I tillegg var den litt treg (da tenker jeg bl.a. når man skal se bildene man har tatt), og den har veldig liten skjerm med lav oppløsning. Kanskje R3 dekker mitt behov i forhold til vidvinkel og bilder inne i mørket, og ikke minst hastighet. (bildekvalitet er ikke det avgjørende for meg). Noen synspunkter eller forslag til andre kamera med vidvinkel, bra lysfølsomhet og/eller bildestabilisator (og helst ikke for store)? EDIT: Her her en test: dinside.no EDIT2: Kan nevne at jeg faktisk gikk for Fujifilm S9500, som dekker de fleste behov bortsett fra at det ikke er et kompakt kamera. Men hvilke muligheter det gir! Får heller supplere med et kompaktkamera ala R3 eller kodak kameraet med to linser.. Endret 20. januar 2006 av Zamot Lenke til kommentar
gunnar.westholm Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Detta har jag hittills funnit om Samsung L55W, 2 tester: http://www.trustedreviews.com/article.aspx?page=5307&head=63 http://www.goodgearguide.com.au/index.php/...2;pid;1111;pt;1 1 "redovisning": http://www.reviewtime.co.uk/productview-619.html 1 diskussion: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=15862797 Dom verkar eniga i att bildkvaliten inte är på topp, men jag är verkligen sugen på MPEG4 och 28mm vidvinkel, BESLUTSÅNGEST....... HJÄLP!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå