Gå til innhold

PC til prosjektor via S-video

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg prøver å koble prosjektoren min til pc'en via en s-videokabel, men får ikke noe bilde. Jeg går inn i egenskapene til skjermkortet mitt (geforce 2 gts), og stiller den inn på "tv". Virker ikke som at multi-skjerm eller klonemodus finnes, men jeg lurer på om den rett og slett bare ikke finner prosjektoren. Uansett, når jeg stiller den inn på at tv (som da blir prosjektoren) skal være eneste mottager, blir pc-skjermen svart (ikke overaskende), og prosjektorbildet blir også svart i noen sekunder, men går tilbake til å vise "no signal".

Er dette noe galt med skjermkortet, eller prosjektoren? Har ikke dvi-uttak på skjermkortet så det er ikke så enkelt som å bare kjøpe en dvi kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Prøvde å koble vekk skjermkabelen og starte med s-video-kabelen. Jeg fikk opp windowslogoen, men alt ble svart når den skulle gå inn i windows. Gikk inn i windows med vanlige skjermen igjen og satt ned oppløsningen til 800x600 (den sto på 1024x768), og prøvde igjen, men den ville fortsatt ikke vise bilde fra windows på prosjektoren.

Lenke til kommentar
Slike lange kabler koster ofte litt. -Søker du f.eks på komplett på kabler finner du både dvi og d-sub kabler. Her er en på 20m: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117450&cks=SER

5283884[/snapback]

Ser etter en lang kabel fra PC til prosjektor jeg også. Denne 20-meteren så fin ut. Nå har jeg brukt DVI mellom PC og skjerm en stund, og husker knapt hvordan D-SUB fungerte. En kabel mellom PC og prosjektor, skal den virkelig være M/F? Eller skal den være M/M? (Er ikke M/F en skjøtekabel?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...