Creperum Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hei. Jeg prøver å koble prosjektoren min til pc'en via en s-videokabel, men får ikke noe bilde. Jeg går inn i egenskapene til skjermkortet mitt (geforce 2 gts), og stiller den inn på "tv". Virker ikke som at multi-skjerm eller klonemodus finnes, men jeg lurer på om den rett og slett bare ikke finner prosjektoren. Uansett, når jeg stiller den inn på at tv (som da blir prosjektoren) skal være eneste mottager, blir pc-skjermen svart (ikke overaskende), og prosjektorbildet blir også svart i noen sekunder, men går tilbake til å vise "no signal". Er dette noe galt med skjermkortet, eller prosjektoren? Har ikke dvi-uttak på skjermkortet så det er ikke så enkelt som å bare kjøpe en dvi kabel. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Prøv å starte maskinen opp med s-video kabelen i maskinen. -Og deretter finner du den nok på den måten som du skal. (Ved å velge klon osv..) Lenke til kommentar
Creperum Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Har allerede prøvd det, og det hjelper ikke. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 start den med BARE s-video kabelen i. koble vekk skjermkabelen Lenke til kommentar
Creperum Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Prøvde å koble vekk skjermkabelen og starte med s-video-kabelen. Jeg fikk opp windowslogoen, men alt ble svart når den skulle gå inn i windows. Gikk inn i windows med vanlige skjermen igjen og satt ned oppløsningen til 800x600 (den sto på 1024x768), og prøvde igjen, men den ville fortsatt ikke vise bilde fra windows på prosjektoren. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Er det en bærbar? I såfall er det en egen knapp for å bruke ekstern skjerm (tror det er en spesialknapp + F2 eller noe slikt) Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 har du ikke vga inngang på projektoren da? s-video er vel ikke noen optimal løsning slik jeg har forstått? Lenke til kommentar
Creperum Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Er ikke en bærbar, er en stasjonær. Får opp et svart bilde når windows skulle ba blitt vist. Og jo, har en VGA-inngang, men til det trenger jeg en 10meter+ VGA-kabel, og det har jeg ikke klart å få tak i. -arc Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Slike lange kabler koster ofte litt. -Søker du f.eks på komplett på kabler finner du både dvi og d-sub kabler. Her er en på 20m: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117450&cks=SER Endret 12. desember 2005 av Kong Basse Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 vga kabel på en 15-20 meter finner du lett til en 4-500,- hvis du titter på litt forskjellige webshops. du må nok ut med ca like mye skal du ha en svideo kabel i samme lengde, men du vil få et utrolig mye dårligere resultat. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Slike lange kabler koster ofte litt. -Søker du f.eks på komplett på kabler finner du både dvi og d-sub kabler. Her er en på 20m: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117450&cks=SER 5283884[/snapback] Ser etter en lang kabel fra PC til prosjektor jeg også. Denne 20-meteren så fin ut. Nå har jeg brukt DVI mellom PC og skjerm en stund, og husker knapt hvordan D-SUB fungerte. En kabel mellom PC og prosjektor, skal den virkelig være M/F? Eller skal den være M/M? (Er ikke M/F en skjøtekabel?) Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Vandalen: Tror du har rett: På pcen er det hun, og det er det nok på prosjektoren også. Så du trenger han/han (M/M) Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Vandalen: Tror du har rett: På pcen er det hun, og det er det nok på prosjektoren også. Så du trenger han/han (M/M) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå