arlend Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Tenk deg vaksne folk som slutter i jobben og unger som skulkar skulen for å sitje på WoW heile dagen, det blir som eit evig LAN. altså det det begrenser seg selv. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Et dødsfall er uansett hvordan man ser det tragisk, men å gi et spill skylda for det er bare for dumt. Er selv 31 år, og har spilt siden Vic 20 kom på markedet. Skulle vel vært dau xxx ganger nå da om jeg gjorde det som man kan gjøre i enkelte spill. Kanskje det hele ligger i oppdragelsen av barna, nå om dagen kan de fleste gjøre som de vil, og det settes ingen grenser fra enkelte foreldre. Jeg ble værtfall lært som barn på hva som var virkelig og fantasi, og fikk klar beskjed på hva som var farlig og ikke. Hadde det barnet her vist hva som er farlig og ikke, så kanskje det aldri hadde skjedd. Testet jo ut enkelte ting selv fra barn som var tatt fra filmer og spill, men med sunn fornuft om hva som er mulig og ikke som bakgrunn fra oppdragelsen. Egentlig stygt og spøke om det her, men mulig han glemte å equipe denne.. http://www.thottbot.com/?i=9240 Lenke til kommentar
royale Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 hahahahaha! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 LOL @ Parachute cloak.com Lenke til kommentar
wonnim Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Noe må man jo tjene penger på. 5180476[/snapback] Du har et poeng der! Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Den gutten var nok dødsdømt uansett! Har ikke noe med wow å gjøre! Dem kan saksøke Blizzard så mye dem vil, dem taper rettsaken så det holder! Bevitner bare om "gold-farmer" mentalitet fra foreldrene sin side. Prøve å tjene penger på sin sønns tragiske bortgang. Makan til møkkafolk skal man lete lenge etter! Send dem til rismarkene for evig "farming" eller la dem råtne i helvete for alt jeg bryr meg. Endret 22. november 2005 av gamer73 Lenke til kommentar
værdama Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Den gutten var nok dødsdømt uansett! Har ikke noe med wow å gjøre! Dem kan saksøke Blizzard så mye dem vil, dem taper rettsaken så det holder! Bevitner bare om "gold-farmer" mentalitet fra foreldrene sin side. Prøve å tjene penger på sin sønns tragiske bortgang. Makan til møkkafolk skal man lete lenge etter! Send dem til rismarkene for evig "farming" eller la dem råtne i helvete for alt jeg bryr meg. 5189970[/snapback] Noen her som ikke burde svart på tråden..jeg skjønner ikke hvorfor dere bli så forbanna på disse foreldrene. de er kanskje ikke de beste foreldrene, men det er vel ingen vits og bli helt på tuppa og si at det er dem sin skyld at sønnen tok livet av seg. han tenker jo selv.... kanskje han ble mobbet på skolen? og ja jeg har lest artikkelen. Og så at det var i en scene han prøvde og gjennskape fra spillet, som i dette tilfellet sikkert var et fly prosjekt som bokstavlig talt gikk i bakken. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Grunnen til at folk henger ut foreldrene er ikke nødvendigvis fordi de var patetiske foreldre, men fordi de er patetiske saksøkere. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Man kan jo også saksøke alt fra skolen barnet gikk på, eller klesprodusenten til klærne han gikk med. Ellers så kan jo foreldrene faktisk bare ta å saksøke seg selv, for det er jo i bunn å grunn deres feil at de fødte et barn. Nei dette blir for latterlig. Virker på meg som om dette er en fattig familie som prøver å tjene mye penger på noe så tragisk at de har mistet barnet sitt. Usmakelig. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Så det er ingen her som ser noe som helst problem med wow i det hele tatt? Foreldrene skal ta absolut alt ansvaret? Bare tenk bort fra saksøkinga for 2 sekunder så er det faktisk noen som har dødd når de har prøvd å gjennskape scener fra spillet.. Finner dere det ikke noe skremmende at enkelte folk dør av dataspill mange slutter eller skulker utrolig mye fra skolen, og folk tar seg mer fri fra jobb.. Sånn er det faktisk. Hvilke positive sider har wow og andre dataspill? Har selv fått "ødelagt" 3 skole år grunnet pc spill.. men hey det er min skyld er det ikke? Endret 25. november 2005 av santaxx Lenke til kommentar
Kyppre Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Så det er ingen her som ser noe som helst problem med wow i det hele tatt? Foreldrene skal ta absolut alt ansvaret? Bare tenk bort fra saksøkinga for 2 sekunder så er det faktisk noen som har dødd når de har prøvd å gjennskape scener fra spillet.. Finner dere det ikke noe skremmende at enkelte folk dør av dataspill mange slutter eller skulker utrolig mye fra skolen, og folk tar seg mer fri fra jobb.. Sånn er det faktisk. Hvilke positive sider har wow og andre dataspill? Har selv fått "ødelagt" 3 skole år grunnet pc spill.. men hey det er min skyld er det ikke? 5204835[/snapback] Jeg ser ikke helt hvem annen sin feil det kan være Lenke til kommentar
smetho Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Så det er ingen her som ser noe som helst problem med wow i det hele tatt? Foreldrene skal ta absolut alt ansvaret? Bare tenk bort fra saksøkinga for 2 sekunder så er det faktisk noen som har dødd når de har prøvd å gjennskape scener fra spillet.. Finner dere det ikke noe skremmende at enkelte folk dør av dataspill mange slutter eller skulker utrolig mye fra skolen, og folk tar seg mer fri fra jobb.. Sånn er det faktisk. Hvilke positive sider har wow og andre dataspill? Har selv fått "ødelagt" 3 skole år grunnet pc spill.. men hey det er min skyld er det ikke? 5204835[/snapback] Absolut din egen feil. Blir nesten litt provosert av å se hvor enkelt du gir andre skylden for din egen dummhet. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Så det er ingen her som ser noe som helst problem med wow i det hele tatt? Foreldrene skal ta absolut alt ansvaret? Bare tenk bort fra saksøkinga for 2 sekunder så er det faktisk noen som har dødd når de har prøvd å gjennskape scener fra spillet.. Finner dere det ikke noe skremmende at enkelte folk dør av dataspill mange slutter eller skulker utrolig mye fra skolen, og folk tar seg mer fri fra jobb.. Sånn er det faktisk. Hvilke positive sider har wow og andre dataspill? Har selv fått "ødelagt" 3 skole år grunnet pc spill.. men hey det er min skyld er det ikke? 5204835[/snapback] Absolut din egen feil. Blir nesten litt provosert av å se hvor enkelt du gir andre skylden for din egen dummhet. 5204855[/snapback] Ja, du har jo selv valgt å spille. Det er noe du ikke har gjort under tvang regner jeg med? Innrømmer gjerne at jeg selv og spiller mye, men har aldr latt det gått utover skolen, eller jobben. Det er helt klart dine egne valg som spiller inn her. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jepp..helt klart din egen feil! Selv har jeg til tider latt wow gå ut over jobb og famile, men det er beviste valg fra min side og jeg kommer nok til å gjøre det igjen. Men det er ikke noe problem i det hele tatt. Jeg dør ikke av den grunn! Wow har gitt meg en konge-fritid! Selv om jeg gjør mye annet også. At gutten skulle prøve ut noe fra wow bevitner bare om et mentalt skadd barn. Hvem er skyld i hans tilstand vites ikke, men det er ihvertfall ikke WOW sin skyld! Man kan jo lett legge skylden på det helvetes kommunistiske regime som herjer der nede Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Ser at alle 3 innlegga kun har fokusert på den ene tingen jeg har sagt. Ja jeg er full klar over at det er min egen skyld og har ikke lagt skylden over på noen andre.. Problemet er at det står anbefalt aldersgrense 12+ på wow spillet jeg har her.. Passer egentlig wow til et 12år gammel unge? Jeg syntes faktisk 18år hadde passet mer, koster for det første penger å spille dette spillet over internett hver måned og man blir utrolig avhengi av det akkurat som en spilleautomat( jeg kødder ikke). Det er få foreldre som setter seg så godt inn i hvilket spill ungene deres spiller ikke alle ser på de anbefalte aldersgrensene som blir satt heller, da er det såklart dårlig av foreldre.. Men vi vet egentlig ikke noe som helst om ungen eller foreldra så hvorfor er dere så raske på å gi foreldra hele skylda? Jeg syntes faktisk blizzard har et ansvar ovenfor kundene sine å fortelle hvor farlig spillet deres egentlig kan være(akkurat som på røykpakkene) Og et system hvor man kun kan spille 3timer om gangen hadde også vært utmerket å ha her i Norge. Men såklart det kommer nok blizzard aldri til å gjøre siden det kun handler om penger, penger og atter penger.. Endret 25. november 2005 av santaxx Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg syntes faktisk blizzard har et ansvar ovenfor kundene sine å fortelle hvor farlig spillet deres egentlig kan være(akkurat som på røykpakkene) Og et system hvor man kun kan spille 3timer om gangen hadde også vært utmerket å ha her i Norge. Men såklart det kommer nok blizzard aldri til å gjøre siden det kun handler om penger, penger og atter penger.. Røyk er utvilsomt og akseptert som direkte farlig for helsa di! Wow er ikke! Å sette begrensninger på 3 timer av gangen bevitner bare om syk kommunistisk og diktatorisk tankegang som ikke hører noen sted hjemme i kjære Norge! Folk må få gjøre som dem vil, så lenge dem ikke skader andre! Self handler det om penger fra eierne av wow. Når det kommer til programmerene og andre ild-sjeler hos wow, så tror jeg dem har det knasende gøy på jobb og digger å se at folk har det kult som et resultat av det dem gjør. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Problemet er at det står anbefalt aldersgrense 12+ på wow spillet jeg har her.. Passer egentlig wow til et 12år gammel unge? J 5205230[/snapback] Det står også 3+ på Need for Speed spillene? På pakken har PEGI skrevet 12+ og deres tegn for vold , det betyr at det er vurdert etter vold ikke noe annet. De kunne jo puttet in et tegn, svært vanedannende ,men ja ja. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Men vi vet egentlig ikke noe som helst om ungen eller foreldra så hvorfor er dere så raske på å gi foreldra hele skylda? Foreldrene har kun utvilsom skyld i en ting. Å det er å prøve å melke Wow for penger, som følge av deres sønns tragiske bortgang. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 "Røyk er utvilsomt og akseptert som direkte farlig for helsa di! Wow er ikke!" Jo! wow og enormt mange timer med datasitting i strekk som faktisk wow legger opp til er direkte farlig for helsa de! "Syk kommunistisk og diktatorisk tankegang?" Folk har faktisk best av å ikke sitte i mange mange timer i strekk å spille.. viser seg jo at folk ikke vet sitt eget beste når enkelte sykmelder seg fra jobb og folk skulker skolen.. Foreldre gjør ikke noe og ikke personene selv heller.. Da syntes jeg staten gjør folk en tjeneste bare. "Foreldrene har kun utvilsom skyld i en ting. Å det er å prøve å melke Wow for penger, som følge av deres sønns tragiske bortgang." Nå er det jo godt mulig det er wow som har fått ungen på de tankene ved å være dårlige til å merke produktene med aldersgrense og lignende(ja vet at det ikke er spill produsentene som gjør dette selv) "Det står også 3+ på Need for Speed spillene? På pakken har PEGI skrevet 12+ og deres tegn for vold , det betyr at det er vurdert etter vold ikke noe annet. De kunne jo puttet in et tegn, svært vanedannende ,men ja ja." Godt mulig andre spill også kan ha "upassende" anbefalte aldersgrenser men det er jo såklart dumt det også mener jeg.. Ja svært vanedannende syntes jeg faktisk det skulle stå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå