legg1 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hey, har en router her som heter Billion BIPAC 6600. Når jeg har den kobla i, så dør linja i ny og ne. som regen rundt 20-30min intervaller. Noen andre som har/hadde samme feilen, og vet hvordan jeg kan ordne det? (Har prøvd å upgrade firmware) Takker Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Alt1) Hvis det finnes et valg på connection method eller lignende, velg "nailed up connection". Alt 2) Sjekk at DHCP lease time er stillt til et lenger intervall en du er pålogget, hvis du kjører DHCP på den da. Alt 3) Har ikke peiling. Lykke til! Lenke til kommentar
legg1 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Alt1) Hvis det finnes et valg på connection method eller lignende, velg "nailed up connection". Alt 2) Sjekk at DHCP lease time er stillt til et lenger intervall en du er pålogget, hvis du kjører DHCP på den da. Alt 3) Har ikke peiling. Lykke til! 5181267[/snapback] Kjører DHCP på den ja, og leasingtime er 24timer. "nailed up con" finner jeg ikke :S kun NAT'ing og PPPoE/LAN typ nett. Takk Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Er dette et problem som har kommet nå, altså at det har funka før med samme oppsett eller har du akkurat kobla til den routeren til nettverket? Står routeren tildekket? <---overoppheting. Kjører du nedlastingsprogrammer, Azureus etc når linja detter ut? Lenke til kommentar
legg1 Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Er dette et problem som har kommet nå, altså at det har funka før med samme oppsett eller har du akkurat kobla til den routeren til nettverket?Står routeren tildekket? <---overoppheting. Kjører du nedlastingsprogrammer, Azureus etc når linja detter ut? 5181452[/snapback] Nope, routeren har alltid vært her, og alltid hatt samme feilen. Hos foreldrene mine er det slik og (samme routeren). Den står ikke tildekket, kablene er ok (har testa med en annen router). DL Software / Spill / Andre programmer har ingen innvirkning i dette tilfellet. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Er du sikker på at du har kobla riktig da? Hadde du helt likt oppsett på den andre routeren du testa i nettverket ditt sammenlignet med Billionen? Hvis ikke, hvordan har du satt opp nettverket ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå